2012. október 20., szombat

Csirke fajita



Ez eddig a legmegdöbbentőbb recept Jamie főzőiskolájából. Semmi más, csak csirke, paprika és hagyma. Háromféle fűszer: bors, paprika, római kömény. És ezekből valami olyan finom dolog jött ki, amire nem számítottam.
Nagyjából 20 perc alatt elkészült. A csirke és a zöldségek rövid ideig sültek grillserpenyőben, nagy lángon. A mélyhűtőből került alá házi tortilla. És ha lett volna hozzá türelmem, csináltam volna hozzá paradicsomsalsát és guacamolét, de ez most elmaradt. Tudom, ez így nem teljes, de én így is oda voltam meg vissza.
Hozzávalók 2-3 személynek:
40 dkg csirkemell filé
1 közepes lilahagyma
1 közepes kaliforniai paprika
1 kk pirospaprika vagy őrölt chili
1 kk római kömény
só, bors, citromlé, olíva olaj
4 tortillalap
joghurt
Extra: guacamole, paradicsom salsa
A paprikát és a húst nagyjából egyforma méretű csíkokra vágtam, a hagymát vékonyan felszeleteltem. Mindezeket tálba tettem, sóztam, borsoztam, megszórtam a chilivel és a római köménnyel. Végül ráfacsartam egy fél citrom levét és meglocsoltam némi olíva olajjal. Fél órát pihentettem. Lehet kevesebb időt is állni hagyni, a lényeg, hogy legalább 5 perc legyen. Közben össze lehet rakni a guacamolét és a salsát.
Felforrósítottam a grillserpenyőt, rászedtem a zöldséges húst, és állandóan mozgatva, maximális lángon nagyjából 10 percig pirítottam, amíg a hús is átsült.
Az átmelegített tortillalapokat megkentem joghurttal, rászedtem egy adag zöldséges húst, föltekertem és megpróbáltam kulturált módon elfogyasztani. Hát nem sikerült. De ez ne riasszon vissza senkit, ma már minden boltban kapható szalvéta, az sok mindent megold.
A hús fűszerezése nagyon jól illik a sült paprikához, de az egészben a legjobb a fűszeres sült, karamellizált hagyma. Hm.
Megfőztem, megtanultam, továbbadom. Próbáljátok ki!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...