2012. október 9., kedd

Krumplifőzelék



Meglepődve vettem észre, hogy eddig visszatartottam a krumplifőzelék receptjét. Végtelenül egyszerű. Annyira, hogy elgondolkodtam, tényleg feltegyem-e. De hát nem csak gasztro, hanem blog is, és ez is előfordult a konyhában. Amúgy abszolút egyetértek Apukám nézetével, miszerint jó főzeléket készíteni a legnehezebb dolog. Senki nem szereti a nyers lisztgalacsinokat, meg a sótlan esetleg elsózott , folyós vagy kőkemény főzeléket. Úgyhogy ne csináljatok ilyet :)
A második dolog volt, amit megtanultam elkészíteni, és azóta is ugyanúgy készítem. Hetekig el tudnék élni rajta. Ez amolyan tejfölös, babérleveles, borsikafüves fajta, ami fasírttal az igazi. Természetesen sokat számít a krumpli minősége, fajtája is. Szerintem a sárga, lisztesebb fajta a legjobb erre a célra (azt hiszem Ella a fajtaneve).
Hozzávalók 2 személyre:
½ kg krumpli
1-2 db babérlevél
1 kis doboz tejföl
1 ek liszt
borsikafű
A krumplit meghámoztam, karikára vágtam és annyi sós vízzel tettem fel főni, amennyi éppen ellepi. (Lehet leveskockás vagy vegetás vízben is.) Beletettem a babérlevelet és megfőztem. Amikor elkészült, belekevertem a liszttel és borsikafűvel elkevert tejfölt. Felforraltam, és picit főztem, amíg a liszt is megfőtt. És kész is. Érdemes kivenni belőle a babérlevelet, mert az állás alatt a babérlevél körül megkeseredik a habarás. (Meg nem túl kellemes dolog ráharapni sem.)
Igazi, „semminincsitthonmitfőzzek” kaja.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...