2012. szeptember 26., szerda

Mandulás puffancs



Megint édes reggelis időszak köszöntött be. Főleg, hogy most már több energiára van szüksége az agyamnak is. Kicsit már untam a brióst, viszont szerettem volna valami jó kis töltött kelt tésztás „apró” sütit reggelikhez. Mivel már nincs annyi időm pepecselni, nem akartam bonyolítani. Keresgéltem, gondolkodtam, aztán ez lett belőle.
Hozzávalók 12-14 db-hoz:
50 g darált mandula
50 g teljes kiőrlésű liszt
400 g sima liszt
1 db tojás
15 g friss élesztő
4 ek gyümölcscukor
30 g olvasztott vaj
2 dl langyos tej
1 kk só
+1 db tojás a kenéshez
Először összekevertem a mandulát, liszteket, cukrot, sót. Az élesztőt elkevertem a langyos tejben, majd a vajjal, és a tojással együtt a liszthez kevertem. Összegyúrtam és langyos helyen duplájára kelesztettem. A sütőt előmelegítettem 180 °C-ra. A tésztát 12 egyforma részre osztottam, golyót formáltam belőlük és szilikon muffin formába tettem őket. Tetejüket megkentem a felvert tojással és 20 percig sütöttem. Újból megkentem tojással és még addig sütöttem, amíg szép színt kapott. Nagyjából 10 perc volt.
Lehet tölteni is, én most házi karamellt tettem a közepébe (1-1 teáskanállal mindegyikbe), de csokival vagy kakaókrémmel sem lehet rossz.
Miután kihűlt, pár darab kivételével a többséget betettem a mélyhűtőbe és reggelente mikróban kiolvasztottam egyet-egyet a kávéhoz. Egészen frissnek hatott.
Puha, mandulás csoda, a karamelltöltelékkel pedig eszméletlenül finom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...