2012. szeptember 6., csütörtök

Rozmaringos szilvás máj


Szeretem nézni, ahogy a szilva színe sülés közben átváltozik, kékből vörösbe, halvány sárgából mély sárgába. Szeretem, amikor a szilva sülés közben átveszi a rozmaring zamatát. Szeretem a máj, a húsok találkozását a gyümölcsökkel. Így jött az ihlet.
Igazából a rozmaringos szilvára vagyok rákattanva, úgyhogy felőlem szilvalekvár is lehetne, de azért ez a májas téma is igen hálás ezért a kombinációért.
Elég gyorsan elkészül, amennyi idő alatt megsül a máj, a gyümölcs is megpuhul.
Hozzávalók 2 főre:
30 dkg pecsenyemáj
10-12 db szilva
kb. 1 ek kacsazsír
só, bors
1 ág rozmaring
A májat megtisztítottam, lemostam, szárazra töröltem. Aki biztosra akar menni, vágja félbe vízszintesen, ezek a szeletek már biztosan át fognak sülni.
A szilvát megmostam, kimagoztam, kettévágtam. A rozmaringot 4 részre vágtam.
Egy serpenyőben felforrósítottam a kacsazsírt, majd rátettem a májat, a felső felét picit sóztam, borsoztam, majd körberaktam a szilvákkal, rozmaringgal. Lassú tűzön sütöttem nagyjából 10 percig, de ez az idő a májtól függ. (Tudom, hogy a májat hirtelen kell sütni, de ekkora darabnál nem kockáztattam, hogy a külseje cipőtalp, a belseje meg véres legyen.) Aztán megfordítottam a májakat is, szilvákat is és a májak felső felét megint kicsit sóztam, borsoztam.
Akkor jó, ha a belseje már nem véres, de még omlós, szaftos.
Ropogós köretnek főtt-sült krumpli a legjobb hozzá, de akik a kevésbé kontrasztos, omlós vonalon maradnának, a krumplipürét ajánlom. Gyors, egyszerű, mégsem hétköznapi.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...