2012. szeptember 21., péntek

Rozmaringos szűzérme tormaszósszal


Kedves Agglegények! Szeretnék reflektálni a múltkori építő jellegű észrevételre, miszerint kevés a húsos, férfias, semmiből összeüthető étel. Szerintem ez pont ilyen. Vagy ha valamit mégis meg kell venni hozzá, a megmaradt hozzávalókat a későbbiekben is könnyen fel lehet használni. Nem kell hozzá sok dolog, időben sem sok, és energiában nem nagy befektetés. Amolyan Jamie féle 30 perces kaja.
Jamie főzőiskolájából adom most tovább ezt a receptet. Én már megtanultam :)
Viszont még mielőtt belevágnék, örömmel jelentem, hogy kata spájza mostantól a Gasztro blogok gyűjtőoldalon is megtalálható. Tessék ott is szétnézni.
Az étel eredetileg bélszínből készül. És nyitott is voltam a dologra, mert sok elkölteni való kajajegyünk van, mégis dobtam egy hátast, amikor a hentesnél megnéztem az árakat. Lemaradtam az 5000.-/kg-nál, most akciósan már 7000.-/kg-ért is lehet bélszínt kapni. Még szerencse. Gyors gondolkodás után arra jutottam, inkább szűzérmét fogok készíteni a recept alapján. (A maradék pénzből meg inkább veszek pár üveg finom cseh sört.)
Mivel szűzpecsenyét csak egyben árulnak, ami kb. fél kiló, ez 4 főre elegendő húsmennyiség. Én most annyira szépen mosolyoghattam, hogy csak nekem és csak most frissen szelték le az állatról.
Hozzávalók:
kb. ½ kg szűzpecsenye
pár ág rozmaring, (évelő, bírja a szárazságot, legénylakásban is eltartható és a férfias húsok amúgy is szeretik, 200 Ft-ért nagyobb szupermarketekben is kapható), de ha nincs 1-2 tk szárított rozmaring is jó
só, bors
1 nagy gerezd fokhagyma
A mártáshoz:
4 ek krémsajt
1 ek reszelt torma
só, bors, citromlé, olívaolaj ízlés szerint
A húst 1 cm vastag szeletekre vágtam, sóztam, borsoztam és megszórtam az apróra vágott rozmaringgal. Meglocsoltam olívaolajjal. A fokhagyma csücskét levágtam. A grillserpenyőt felforrósítottam és rátettem a hússzeleteket. Kicsit lenyomkodtam őket és egy percig sütöttem, azután megfordítottam és ugyanúgy ezt az oldalt is lenyomkodtam. Egy perc után visszafordítottam és megkentem őket a fokhagymával. Most már csak pár perc elteltével forgattam át és kentem meg őket. Összességében minden oldalt nagyjából 6-7 percig sütöttem.
Közben polip kezeimmel kikevertem a mártást is.
Főtt, rojtos sült krumplival és paradicsomsalátával ettük. Nagyon finom, puha, omlós, érdemes a hölgyeket is elkápráztatni vele :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...