2012. szeptember 16., vasárnap

Pogácsa a falról


Nem, nem hanyagolom el a blogot, csak némi változás állt be az életemben. HTB-ből elfoglalt, dolgozó nővé változtam, ami igen nagy szervezést igényel, ha továbbra is ennyit akarok főzni. Most már átérzem, miért vesznek sokan félkész kaját, miért nem főznek. Francnak van kedve 8 óra munka meg egy óra utazás után még nekiállni főzni. Na majd meglátjuk. Szóval, ha ritkábban jelentkezem, az ezért van. De azért igyekszem felkutatni a gyorsan elkészíthető, de viszonylag normális kajákat.
És a pogácsa? Hát az úgy történt, hogy megint maradt egy adag krumplipüré és gondoltam, sütök belőle pogácsát, de olyan élesztős fajtát. Átlapoztam a szakirodalmat, de nem találtam ilyet. Kétségbeesésem fásult bámulásba fordult, amikor megakadt a szemem a konyhaasztallal szemben lévő receptes tablón. Ezen a „képen” kézzel írt receptek vannak, a Nagyim, Anyukám és az én receptjeim. És itt fedeztem fel, hogy Nagymamámnak van ott egy élesztős krumplis pogácsa receptje. Kicsit átalakítottam, szokás szerint egy kis teljes kiőrlésű liszttel, mangalica zsírral stb. A mennyiségeket fel lehet szorozni a krumpli vagy krumplipüré mennyiségének megfelelően.
Hozzávalók:
15 dkg főtt krumpli vagy krumplipüré
50 dkg liszt (abból 100 g teljes kiőrlésű)
10 dkg zsír (mangalica)
15 g friss élesztő
Kb. 150 ml tej
1 ek só
1 db tojás
reszelt sajt a tetejére
Az élesztőt elkevertem a tejben. Kimértem a lisztet, hozzáadtam a zsírt, krumplit, sót és a felvert tojás felét, majd az élesztős tejet. Összegyúrtam és hagytam 1 órát kelni. A sütőt előmelegítettem 180°C-ra, kiszaggattam a pogácsákat és tetejüket megkentem a maradék felvert tojással, megszórtam sajttal. Nagyjából fél óra alatt aranybarnára sütöttem.
Jól fogy, de ha mégis maradna pár darab, az sem szárad ki olyan gyorsan. De kár tartogatni…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...