2011. november 11., péntek

Lasagne kicsit egyszerűbben


Végre megint van kis időm normális, színes-szagos bejegyzést írni. Mert végre főztem igazi ebédet :).
Már régóta szemeztem Jamie Főzőiskolája c. könyvében figyelő lasagne recepttel, ami azzal kecsegtet, hogy mennyire egyszerű. Majdnem minden megvolt hozzá, csak tésztát kellett csinálnom. Mert mégiscsak friss házi tésztával az igazi. Ráadásul kipróbálhattam a saját készítésű paradicsom „konzervemet” is.
Egy hiba csúszott csak a számításaimba, nem kaptam sehol mascarponét. Ez lesz benne besamel helyett. Gyors helyzetfelmérés, frish käse tejszínnel. nem lehet rossz Bíztam benne, hogy működni fog. Parmezán helyett vettem egy zacskó mozzarellát és tettem belőle a rétegek közé.
Fél adagot csináltam, de 3-4 embernek is elég ez a mennyiség.
Hozzávalók:
2 szelet bacon szalonna
1 közepes hagyma
1 gerezd fokhagyma
1-1 db sárgarépa és szárzeller (én pár kocka répát és zellert tettem bele, csak úgy az íze végett)
Olívaolaj
1 kk szárított oregánó
250 g darált marha vagy sertés hús
1 db 400 g-os paradicsomkonzerv
Só, bors

125 g száraz lasagne tészta
250 ml krémsajt (nálam 2 db 100 g-os budget típusú frisch käse 5-6 ek tejszínnel kikeverve)
1 csomag mozzarella
1 db paradicsom és friss bazsalikom a tetejére
Először elkészítettem a bolognai mártást. Felszeleteltem a szalonnát, és apró kockára vágtam a zöldségeket, hagymát. (Lehet, hogy érdemesebb a zöldségeket reszelni.úgy jobban eltűnik a mártásban, nem kell kerülgetni.) Az olajat felmelegítettem és rádobtam a szalonnát, szárított oregánót, majd a hagymát. Amikor üvegesre pirult, hozzáadtam a zöldségeket és ráreszeltem a fokhagymát. Fedő alatt 10 percig pároltam. Utána rádobtam a húst, ráöntöttem a paradicsomkonzervet és fél üveg (fél konzervdoboznyi) vizet öntöttem rá. Sóztam, borsoztam és takaréklángon, fedő alatt, néha megkeverve 45 percig főztem. (Kicsit kevésnek éreztem a paradicsomot, úgyhogy hozzáfőztem még 1-2 dl hazai paradicsomlevet.)
Közben felszeleteltem a paradicsomot, a mozzarellát és lecsipkedtem pár levél oregánót a kiskertemből. A krémsajtot pedig összekevertem a tejszínnel, hogy kenhető legyen.
A tésztát nem szoktuk előre megfőzni, a szárazat sem. Hagyjuk, hogy a saját levében főjön meg.
A sütőt előmelegítettem 190 °C-ra.
Vettem egy négyzetforma tűzálló tálat
Rétegezés: bolognai 1/3-a, tészta, krémsajt 1/3-a – sózni, borsozni, mozzarella 1/3-a, tészta, bolognai második harmada, tészta, krémsajt második harmada – sózni, borsozni, mozzarella második harmada, tészta, bolognai maradéka, tészta, krémsajt maradéka – sózni, borsozni, mozzarella maradéka, friss bazsalikom, paradicsomszeletek.
Nagyjából fél órát sütöttem, addig, amíg már éppen nem bugyborékolt belőle a leve. Nem jó, ha teljesen kiszárad.
Az elkészítése lényegesen egyszerűbb, mint az először bejegyzett lasagne-nak. Ízre is más egy kicsit, és nem kell utána annyit mosogatni. Nekem jobban ízlik és kevésbé fáradtam el, mint a múltkorinál.
Igen ízletes. Úgyhogy bátran továbbadom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...