2011. november 8., kedd

Fokhagymaleves, česnečka

Remélem, még nem unjátok a cseh gasztro-mániámat. Ne aggódjatok, lassan lecseng. Ez most egy leves. Marketingértékét nagyban növeli, hogy nem készült róla fotó. Azonnal elfogyott. Talán még kevés is volt. Nem maradt mit fotózni :)
Rendkívül egyszerű, nagyon kevés hozzávalóból készül, mégis igen ízletes. Nem egy nagy vasziszdasz. Készülhet leveskockával vagy zöldségalaplével, esetleg krumpli főzőlevével is.
Recept innen.
Hozzávalók:
1 l víz és leveskocka
vagy 1 l zöldségalaplé
4 gerezd fokhagyma
½ kk majoranna
kevés őrölt gyömbér
½ kk egész kömény
250 g burgonya
bors
1 tk zsír
1-2 szikkadt zsömle, esetleg reszelt sajt
A vizet felforraltam, közben meghámoztam a krumplit és kisebb kockákra vágtam. A fokhagymát is megpucoltam és apróra vágtam.
Amikor a víz felforrt, beletettem a leveskockát (néha én is bűnözök) és minden hozzávalót.
Fedő alatt addig főztem takaréklángon, amíg a krumpli megpuhult. Közben megpirítottam a zsemlekockákat.
Elég egyszerű és ahhoz képest nagyon finom. Tessék kipróbálni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...