2014. március 26., szerda

Medvehagymás sajtos táska

Évek óta nem vettem már medvehagymát, mert annyira felkapott lett, én meg annyira divatlan vagyok. De most valamiért megkívántam, biztos kellett a klorofill, meg a folsav. Mivel egy spenótos fetás tésztatáskával már régóta kacérkodom, adta magát a medvehagymás változat. Az eredeti recept az Etetni bolondulásig c. könyvben leledzik. Mivel a recept amerikai a mértékegységek nekem furák, főleg, ha felezem a mennyiségeket. Nem igazán volt türelmem kimérni 4 evőkanál vajat vagy 0,6 dl krémsajtot, úgyhogy nagyjából átváltottam grammokra. Így is eszméletlen jó lett a tészta, bár nem kalóriaszegény.
Hozzávalók a tésztához:
50 g szobahőmérsékletű vaj
50 g krémsajt
1/8 csésze tejszín vagy tej
¾ csésze liszt
½ tk só
Hozzávalók a töltelékhez:
1 csokor megmosott medvehagyma laskára vágva
1 kisebb főtt krumpli kockára vágva
100 g feta vagy más hasonló sajtféle kockára vágva
1 kisebb tojás
kevés liszt a sűrítéshez
olívaolaj
só, bors, szerecsendió
A tészta hozzávalóit összegyúrtam, folpackba csomagoltam és betettem a hűtőbe fél órára. Addig elkészítettem a tölteléket: egy serpenyőben olívaolajat melegítettem, rádobtam a medvehagymát és pár percig kevergettem, amíg összeesett. Hozzáadtam a krumplit, sóztam, fűszereztem. Amikor kicsit összeszoktak, levettem a tűzről rászórtam egy kávéskanálnyi lisztet és belekevertem a felvert tojás ¾-t. A hőtől kicsit összeáll az egész így később nem folyik ki a tésztából töltés közben. A maradék tojással később a tészta tetejét kentem meg.
A sütőt előmelegítettem 190 °C-ra. A tésztát vékonyra nyújtottam, kb. 10 cm átmérőjű korongokat szaggattam belőle, a közepére tettem 1 ek tölteléket, szorosan lezártam. Nekem van egy jó kis tésztatöltő kézikészülékem, de ha nincs ilyen a háznál, villával is le lehet nyomkodni a széleit. A tésztatáskákat bélelt sütőlapra tettem, tetejüket megkentem a maradék tojással, végül 2 helyen megszúrtam villával. Picit hagytam még pihenni a táskákat, majd kisütöttem. Az enyéim nagyjából 25 perc alatt sültek szép aranysárgára.

Eddig csak egy tésztáról áradoztam évek óta (a szamos-krémes levelestésztájáról), na ez a második. Nem szoktam ennyire lelkesedni kajákért, de ez a tészta eszméletlen jó. Nagyon sajtos, a vaj felnyomja annyira, hogy réteges legyen mire kisül, és a végén tényleg úgy néz ki, mint a szakácskönyvben. A medvehagymás, sajtos belsőről már nem is beszélve. És ha már nem lesz medvehagyma, mehet bele spenót vagy bátrabbaknak csalán. Nagyon ajánlom kipróbálásra :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...