2014. március 16., vasárnap

Kávés panna cotta

Hát én most a kislábujjamat sem dugnám ki a széles külvilágba. A délelőttöt is inkább a konyhában töltöttem, biztos, ami biztos nehogy kipihenjem magam. És ha már olyan nagy főzésbe fogtam, csináltam egy kis desszertet is. Mivel a legaktuálisabb projekt a spájz és mélyhűtő kipucolása, csakis olyan dolog jöhetett szóba, ami van itthon és már régóta nem került felhasználásra. Mint pl. 2 üveg instant kávé, egy fél tábla fehér csoki, vagy éppen egy céltalanul pihenő tejszín a hűtőben. A panna cotta műfaj már múltkor is nagyon bejött, mert egyszerű és gyorsan megvan. Ez most egy masszívabb változat, kávéval, csokival, rummal, sok tejszínnel.
Hozzávalók 2-3 adaghoz:
200 ml tejszín
½ dl presszó kávé
2 kk instant kávé (lehet kevesebb is)
1 ek barna cukor
1 ek vaníliás cukor
1 ek rum
60 g fehér csoki
1 tk zselatinpor
A tejszínt, kávét, cukrokat, instant kávét és rumot összekevertem egy nagy bögrében. Aztán egy kisebb lábosba átszedtem belőle pár evőkanállal és csomómentesre kevertem benne a zselatinport. Azután hozzáöntöttem a többi folyadékot is és bekapcsoltam alatta a lángot. Takarékon forrásig melegítettem, de nem forraltam fel. Levettem a tűzről és beletettem a kockákra tördelt csokit. Alaposan elkevertem, amíg felolvadt és hagytam még pár percig. Végül kis poharakba adagoltam és hagytam teljesen kihűlni (először a hűvös kamrában, aztán a hűtőben).

Kis adagban könnyű elegáns befejezése egy ebédnek, nagyobb adagban igen laktató, pláne tejszínhabbal :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...