2014. március 20., csütörtök

Csirkés zöldséges tavaszi tekercs

Tudtátok, hogy ma van a boldogság világnapja? Én nem. Ma reggel tudtam meg. Eme jeles alkalomból úgy döntöttem, ma csupa olyan dolgot fogok csinálni, ami nekem jó. Mert ez általában elmarad egész évben. Legyen legalább egy nap boldogság :) Első számú lépés: otthon dolgozom. Ezzel megspórolok magamnak 2 óra utazást, és sokkal kellemesebb környezetben bámulhatom a monitort. Reggel elmehetek futni, és lefotózhatom az ebédemet. Ez a legnagyobb boldogság. Mert hiába vagyok tele jobbnál jobb új kipróbált receptekkel, este nem tudok minőségi fotót csinálni róluk. Amiből nem lesz bejegyzés a blogon, és ettől nagyon nem vagyok boldog.
A mai menü tavaszi tekercs zöldségekkel és csirkével. Gondolom, egy ázsiai halálra röhögné magát, ha megkóstolná, de azért nekem ez egzotikus dolog. A mélyhűtő kipucolása még mindig folyamatban van, úgyhogy adták magukat, az ott kuksoló sült csirkemell kockák és egy kis adag gyorsfagyasztott kínai zöldségkeverék. Szóval ez most (megint) egy maradékfelhasználós eset. A technológiát innen (Colors in the Kitchen) lestem el és ezzel nagyon szép kis tekercseket sikerült előállítani. A belseje innen származik.
Hozzávalók 16 db tekercshez:
mogyoróolaj
200 g csirkemell kis kockákra vágva (kb. borsó nagyságú)
2 db szárított shiitake gomba leforrázva és 30 percre áztatva, majd csíkokra vágva
1 ek szójaszósz
1 tk kínai 5 fűszer keverék
1 tk friss gyömbér reszelve
kb 20 dkg mélyhűtött wok zöldségkeverék (pl. aldis) – ez a gyorsabb változat, vagy 1 db répa és 2 db újhagyma vékony csíkokra vágva, plusz 75 g szójababcsíra
só, bors
16 db tavaszi tekercs tészta lap
olaj a sütéshez
A mogyoróolajat felforrósítottam a forró wokban, majd ment bele a hús és a gomba 1-2 percig keverve pirítottam. Hozzáadtam a zöldségeket, fűszereket és 5 percig pirítottam, amíg a zöldség átsült, de azért még roppanós maradt. Végül meglocsoltam szójaszósszal, sóztam, borsoztam és levettem a tűzről. Hagytam pihenni.
Ezután egy nagy lábosban kb. 3 cm magasan vizet forraltam, hogy ebben tudjam majd előkészíteni a tésztát. Majd a víz alatt kikapcsoltam a gázt. Egy konyharuhát bevizeztem, kicsavartam és a konyhapultra terítettem, ez volt a munkafelület. Egy tésztalapot a forró vízbe tettem 30 mp-re (egyszerre mindig csak eggyel dolgoztam), majd azbeszt kezeimmel kiszedtem és óvatosan, de határozott mozdulattal a konyharuhára terítettem. Vizes kézzel érdemes dolgozni a tésztával, mert ha elkezd száradni, összeragad és utána már nehéz szétszedni. Az alsó egyharmad közepére tettem egy evőkanál tölteléket, majd ráhajtottam a hozzám közelebb eső részt és megpróbáltam légmentesen lezárni, lehetőleg ráncmentesen. Ezután szorosan behajtottam a két oldalát végül magamtól elfele feltekertem az egészet. Vizes konyharuhán hagytam, amíg sor került a sütésre. Forró, kb. ½ cm vastag olajban oldalanként 2-3 percig sütöttem. (Azért ilyen kevésben, mert nem akartam úsztatni a konyhát az olajszagban.) Papírtörlőre szedtem és hagytam, hogy kicsit felszívódjon róla az olaj, de utána nem érdemes sokáig rajta hagyni, mert hozzáragad a tészta.
Nem kell megijedni: leírni, meg elolvasni sokkal tovább tart, mint elkészíteni. Frissen az igazi, de azért másnap sem olyan rossz. Ropogós, zöldséges, tavaszi.

Boldog vagyok :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...