2013. szeptember 28., szombat

Brownie



Én sem nagyon hiszem el, de sosem sütöttem még brownie-t. Pedig imádom a csokit. Ma eljött a napja, hogy bepótoljam. Pihenőnap, amolyan napsütéses, kikapcsolódós, süti sütéssel.
Egyszerű kis receptet találtam, pekándió helyett mandulával sütöttem, ez talán kicsit könnyebbé teszi a tésztát. A karamell öntetet már nem készítettem el mellé, így is elég ütős. Persze tejszínhab vagy egy gombóc vaníliafagyi elférnek mellette. Az eredeti receptet itt találjátok angolul.
Hozzávalók egy 30x20 cm-es tepsihez:
½ csésze kakaópor
¾ csésze liszt
¼ tk só
¾ csésze puha vaj
1 ¼ csésze cukor
3 tojás
(vanília)
113 g keserű csoki felolvasztva (kb. 70%-os)
1 csésze félédes csoki (kb. 50 %-os)
1 csésze pekándió, dió, vagy mandula
A sütőt előmelegítettem 170 °C-ra, és kibéleltem egy tepsit sütőpapírral.
A lisztet, kakaót, sót összekevertem egy tálban. A vajat, cukrot, tojást habosra kevertem, majd hozzáadtam az olvasztott csokit, a lisztes keveréket és a darabos csokit a mandulával együtt. A tésztát a tepsibe simítottam és 25-30 percig sütöttem, amíg még nem száradt ki a közepe, de már kérgesedett kicsit a teteje.
Rácson hagytam kihűlni.
Ropogós kéreg, szaftos belső. Meglepő, de nem is annyira tömény, bár csokiból nincs benne hiány.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...