2013. október 2., szerda

Szalonnás sajtos karfiolos tészta



A kulcs mindig a szervezésben van. A főzésben pláne. Bár mindig mosolygok Jamie 30 (pláne 15) perces kajáin, azért vannak jó ötletek a főzési idő lerövidítésére. Más kérdés, hogy annyira pörgős az a fél óra (párszor kipróbáltam), és utána annyit kell mosogatni, hogy jobban elfáradok, mint egy normális „lassú” főzésnél. Ez a recept is 30 perces, és szerintem egész jól tartható is az idő. Persze kicsit változtattam az eredeti recepten, meg csak fél adagot sütöttem. Így könnyű tartani a szintidőt…
Hozzávalók 2-3 személyre:
4 szelet bacon
kb. 30 dkg karfiol
200 g tészta
olívaolaj
100 g reszelt sajt
zsemlemorzsa
bazsalikom
1 nagy gerezd fokhagyma
100 g friss sajt
só, bors
A sütőt előmelegítettem 220 °C-ra.
A szalonnát elősütöttem a tepsiben, amíg a tésztát és a négybe vágott karfiolt sós vízben, együtt megfőztem.
Ezalatt a reszelt sajtot, a friss sajtot, a bazsalikomot és az áttört fokhagymát összekevertem egy tálban, sóztam, borsoztam. Egy másik tálban 4-5 ek zsemlemorzsát összekevertem a felkockázott sült szalonnával.
A szalonnazsíros tepsibe öntöttem a leszűrt tésztát, 1 dl főzővízzel, kevés olívaolajjal majd hozzákevertem a sajtos keveréket és a karfiolt. A karfiolt villával szétnyomtam, hogy egyenletesen el tudjam oszlatni.
Végül az egészet megszórtam a szalonnás morzsával, és addig sütöttem, amíg aranybarna lett a teteje.
Könnyű, gyors, friss. Amolyan férfiasan vegetáriánus fogás :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...