2013. október 22., kedd

Mandulás csokis grízes süti



Ezer éve nem volt bejegyzés, sajnos a blog most kicsit hátrébb rangsorolódott ebben az energiaelnyelő világban. Most annak is örülök, ha főzhetek, annak meg aztán pláne, ha végre kipróbálhatok valami újdonságot. Ennek örömére jöjjön egy sütemény, ami a jegyzetfüzetem első lapjainak egyikén várta már közel 2 éve, hogy megsüljön az én sütőmben is. Recept Kicsi Vútól. Barack helyett csoki és mandula, de biztosan kipróbálom majd gyümölcsökkel is, mert nagyon jó kis tészta. Fél adagot sütöttem, nem igazán módosítottam, tetszett úgy, ahogy volt. Az eredeti receptet itt olvashatjátok.
Hozzávalók (teljes adaghoz):
4 tojás
150 g cukor
1 ek vaníliás cukor
500 g natúr joghurt
125 g olvasztott vaj
200 g liszt
200 g búzadara
¾ cs sütőpor
csipet só
A tetejére:
kb. 100 g szeletelt mandula
kb. 100 g étcsoki felkockázva (vagy csokicsepp)
A sütőt előmelegítettem 180 °C-ra. Egy tepsit kikentem vajjal és beliszteztem.
Összekevertem a száraz hozzávalókat, majd egy másik tálban a nedveseket. Végül a száraz keveréket több adagban dolgoztam bele a tojásos-joghurtos keverékbe. A tésztát a tepsibe simítottam, magasról megszórtam a csokival (hogy besüllyedjenek a tésztába), végül a mandulával (azt rendes magasságból). Nagyjából 30 percig sütöttem, hústű próbáig.
Finom, pihe-puha tészta, olvadt csoki, ropogós pörkölt mandula. Egyetlen baja, hogy hamar elfogy…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...