2013. szeptember 15., vasárnap

Almás süti üvegben sütve



Teljesen rákattantam az osztrák gasztro-bloggerekre. Annyira igényesek, kreatívak, hogy kezdem magam elszégyellni. Rengeteg jó receptet találtam, amiket szeretnék kipróbálni. Csak győzzem idővel.
Szóval először ezt a sütit gondoltam kipróbálni, mert baromira tetszett, hogy befőttes üvegben sül (bár lehet, hogy csak én vagyok lemaradva). Azért bevallom, bizalmatlan voltam, és csak a tészta 1/3-át sütöttem az üvegben, a többi ment a tepsibe. De kár volt aggódnom, az üveg is túlélte, és a süti is. Kicsit változtattam a recepten: gyümölcscukor és egy kis teljes kiőrlésű liszt került bele, mandula viszont nem volt itthon. Eszméletlen jó süti, az alma és a kókusz nagyon jó párosítás. És üvegben sütve ajándéknak sem utolsó.
Eredeti recept itt.
Hozzávalók kb. 4 db ½ l-es széles szájú, vastagabb falú befőttes üveghez:
180 g vaj
3 db tojás
120 g gyümölcscukor, vagy 180 g sima cukor
200 g liszt (negyede lehet teljes kiőrlésű)
1 tk sütőpor
pici só
3-4 ek kókuszreszelék
40 dkg alma
1 ek citromlé
1 ek vaníliás cukor
1 ek barnacukor (sima fehér is jó)
csipet fahéj
szeletelt mandula
olaj az üvegek kikenéséhez
A sütőt előmelegítettem 175 °C-ra. Kikentem a formákat.
Az almákat négybe vágtam (én nem hámoztam meg), kicsumáztam és vékonyra szeleteltettem Juliskával. Meglocsoltam a citromlével, rászórtam a cukrot, fahéjat, összekevertem és állni hagytam.
A vajat takaréklángon felolvasztottam. Közben a tojásokat habosra kevertem a cukorral és a lisztet elkevertem a sütőporral, sóval és kókusszal. Végül a lisztes keveréket és a vajat a tojáshoz kevertem és alaposan összedolgoztam. Elég sűrű tésztát kell kapnunk, de azért még folyós legyen.
A forma aljára ment egy adag tészta, kb. két evőkanálnyi, aztán alma és így tovább. A tetejére tészta került. Betoltam a sütőbe és 20 percig sütöttem, ekkor megszórtam egy kis cukorral (és a mandulával, ha van) és további 15-20 percre visszatoltam a sütőbe.
Az üveges változatnál még forrón kell rátenni a tetőt. Ha kihűlt, mehet a hűtőbe. Egy-két hétig el tudna állni, ha nem lenne annyira finom.
Tepsiben sütve elég a tészta alma tészta rétegezés.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...