2013. szeptember 9., hétfő

Éjszakai kifli



Sajnos egyre kevesebb időm van valamit újítani pékáru téren. Este megy a félbarna tészta a kenyérsütő gépbe, és reggelre kisül. Viszont pár hete találtam egy nagyon jó kis kenyérsütős blogot (német nyelvű), profi tésztákkal, csodás kiflikkel, kenyerekkel, zsemlékkel. Innen származik ez a kifli is.
Ez az éjszakai bagoly este dolgozik a hűtőben. Reggel csak ki kell venni és már lehet is sütni. Kell ennél frissebb kifli? A héja ropogós, a belseje szaftos. Pici vajjal, langyosan nagyon pazar.
Hozzávalók 8-9 db-hoz:
450 g búzaliszt
225 g víz
4,5 g cukor
22,5 g olívaolaj
10,5 g
7,5 g friss élesztő
Az olívaolaj kivételével az összes hozzávalót tésztává gyúrtam, öt perc dagasztás után az olajat is beledolgoztam. További 10 percig dagasztottam kézzel. Elég kemény a tészta, lehet géppel is dagasztani: 5 percig alacsony fokozaton, ekkor jön bele az olaj, majd 8 percig magasabb fokozaton.
A tésztát letakarva, egy órát hagytam pihenni szobahőmérsékleten.
Majd 8 (9) részre osztottam és gombócokat formáztam belőlük. 15 percig pihentek.
Végül mindegyiket 30 cm magas és alapjánál kb. 10-13 cm széles háromszögre nyújtottam, majd az alapjától kezdve feltekertem. Sütőpapírral bélelt sütőlemezre tettem, letakartam folpackkal és betettem a hűtőbe éjszakára. 11 órát érdemes kb. 10 °C fokon hagyni.
Reggel előmelegítettem a sütőt 200 °C-ra (nem légkeveréses, gáz), közben kivettem a kifliket, hogy kicsit magukhoz térjenek és 1 cm mélyen hosszában bevágtam őket. Amikor a sütő elérte a kívánt hőfokot, betoltam a kifliket, és 5 perc után visszavettem a hőmérsékletet 180 °C-ra. Érdemes gőzben sütni, attól lesz finom ropogós a héja.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...