2013. március 29., péntek

Egy jó kis foszlós kalács?



Végre pihenés. Végre blogolás. De ez is csak annak köszönhető, hogy lebetegedtem. Nem így terveztem a Húsvétot, torokfájással és alváshiánnyal, minek következtében elég váratlanul ért az ünnep. Se sonka, se süti. De ha már így alakult, azért egy mini sütést engedélyeztem magamnak. Mert Húsvét nem lehet kalács nélkül.
Ez a recept kissé összeollózott, részben Ínyesmester, részben „33 Kenyér és péksütemény lépésről lépésre”. Kicsi, két személyes változat. Jó, ha minden hozzávaló langyos, mert akkor gyorsabban megkel a tészta.
Hozzávalók:
250 g langyos liszt
1,5 ek cukor
1 kk só
10 g friss élesztő
1 tojás felverve
100 ml langyos tej
25 g olvasztott vaj
A lisztet, cukrot, sót tálba tettem, rámorzsoltam az élesztőt. A tejet és a felvert tojás ¾ -ét a lisztre öntöttem és jól összegyúrtam. Azután hozzáadtam az olvasztott vajat és addig gyúrtam, amíg a tészta magába nem szívta a zsiradékot. Letakarva, langyos helyen egy órát hagytam pihenni. Pihenés után kicsit átgyúrtam, majd 3 egyforma részre osztottam. Kb. 30 cm-es rudakat formáltam belőlük, az egyik végüket összenyomtam egy fix ponttá, egyenként megcsavartam őket, majd jött a fodrászkodás: hármas fonás. A fonás végén ezen a felén is egy ponttá nyomtam a 3 véget. A két kevésbé esztétikus végét a kalács alá hajtottam. Letakarva újabb kelesztés következett (30-40 perc). Közben a sütőt előmelegítettem 180°C-ra. A megkelt kalácsot a maradék tojással megkentem és nagyjából fél óráig sütöttem, amíg szép színt kapott.
Ez is egy méltánytalanul elfeledett süti műfaj. Pedig milyen jó is reggel álmosan elmajszolni pár leszakított kalácscafatot a tejeskávé mellé!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...