2013. április 2., kedd

Spenótos húsos árparizottó



Na hát akkor jöjjön egy jó kis téli recept így Húsvét után. Szükség lehet még némi fűtésre, energiára.
Ezt az árparizottó receptet a tv-ben láttam először, és már nagyon vártam, hogy kipróbálhassam. Spenót még nincs, de elcsábultam, és vettem plázás import bébi spenótot. Ez van, ha az ember lánya elfoglalt…Eredeti recept angolul itt.
Hozzávalók 4 személyre:
3 ek olívaolaj
1 kis fej hagyma
150 g darált hús
200 g árpagyöngy
120 g spenót
½ pohár fehérbor
1 l leves
1 marék petrezselyem
só, bors
Az árpát szűrőbe tettem és jól megmostam. Amíg lecsöpögött a felesleges víz, felvágtam a hagymát. Egy lábosban felmelegítettem az olajat, majd rádobtam a hagymát és üvegesre pirítottam. Hozzáadtam a húst, és addig pirítottam, amíg a leve elfőtt, a hagyma puha, a hús pedig barna lett. Közben felforrósítottam a levest (lehet csalni zöldségleveskockával, ha nincs a mélyhűtőben alaplé). Most kellene beletenni a spenótot és az árpát. Én így is tettem, de nagyon szétfőtt a spenót. Szerintem elég az utolsó negyed órában hozzátenni. Így talán a színe is élénkebb marad. Szóval árpa a húson, mehet bele fél pohár fehérbor. Amikor ez elpárolgott, hozzáöntöttem egy merőkanálnyi forró levest és fedő alatt, kis lángon főztem, amíg a gabona magába szívta az összes levest. És ezt így folytattam apránként, amíg a leves el nem fogyott. A végén sóztam, borsoztam. (Ha lett volna itthon petrezselyem megszórtam volna.)
Igen tápláló egytálétel. Mert van élet a rizsen túl is…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...