2013. április 5., péntek

Füstölt hússal töltött krumpli gombóc (Bramborové knedlíky plněné uzeným masem)



Nem is olyan régen került hasonló finomság a Pivo sörvendéglő étlapjára. Ez juttatta eszembe, hogy legutóbb ettem ilyet a cseheknél, és ki is akartam próbálni. Pofátlanul egyszerű. A maradék húsvéti sonka pedig éppen kapóra jött, hogy megpróbálhassuk itthon is elkészíteni. Különösen jó benne, hogy a dara miatt a tészta nem tapad az ember szájpadlására. A receptet itt találtam (angolul is elérhető), sok más finomsággal együtt.
Hozzávalók 4-6 személyre:
A tésztához:
200 g apróra vágott füstölt tarja, vagy sonka
900 g héjában főtt, majd áttört krumpli (lehetőleg főzéshez való, sárga)
180 g teljes kiőrlésű liszt, de lehet sima finomliszt is
80 g búzadara
1 tojás
1 tk só
A koronához:
2 hagyma
kb. 50 g zsír vagy olaj a hagyma kisütéséhez
A tészta hozzávalóit összekevertem és lisztezett deszkán, lisztezett nyújtófával fél cm vastagra nyújtottam.
Feltettem egy nagy fazék vizet forrni.
Négyzeteket vágtam a tésztából (lisztezett pizza vágóval): a recept 5x5 cm-es négyzeteket ír, szerintem a 7x7 cm-esekkel könnyebb dolgozni. Minden négyzet közepébe tettem egy adag húst, majd összenyomtam és gombóccá görgettem. (Jó tanács: jó, ha munka közben lisztes a kezünk, mert a tészta elég lágy, kissé ragad.) Végül a gombócokat forró, sós vízben kb. 10 percig főztem, mérettől függően. Miután felúsznak a víz tetejére, kicsit még dagadnak, ezután már érdemes egyet kettévágni és lemeózni, hogy azért mégse főzzük túl.
Végül olajban megsütöttem (mármint a Zuram) a vékonyan felkarikázott hagymát.
A gombócokat párolt lilakáposztával és sült hagymával tálaltam.
Igen laktató, és egyszerűsége ellenére nagyon-nagyon finom. Egy kis pilzeni típusú sörrel érdemes lekísérni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...