2013. március 13., szerda

Barátkozás a rizottóval - gombás kakukkfüves



Néha szeretek visszatérni az alapokhoz, egy-egy szakács régebbi könyvéhez. Jamie „A pucér szakács” c. könyvét akkor nyálaztam át megint, amikor megpróbáltam nekifutni a 40 napos húsmentességnek. Leszámítva, hogy nem sikerült kiviteleznem, már annak is nagyon örültem, hogy ismét felfedeztem, hogy mennyire jó receptek vannak benne. Húsmentes is akad bőven, és még nem annyira flancolósak, mint a mostaniak. A rizottó műfaja különösen megtetszett. Gyorsan megvan, nem kell hozzá semmi különös alapanyag, mégis nagyon ízletes és tartalmas tud lenni. Most a gombás-kakukkfüves változatra esett a választásom.
Kicsit leegyszerűsítettem az eredeti receptet, hogy gyorsabban elkészüljön és ne kelljen annyit mosogatnom. Érdemes mindent előkészíteni, és aztán 20-25 perc alatt kész is van. Általában van a mélyhűtőben csirke húsleves, múltkor ezzel készítettem. Most kipróbáltam zöldség leveskockával, így is nagyon finom lett.
Hozzávalók 2 személyre:
3,5 dl alaplé (csirke, vagy zöldség, lehet kockából is)
2 ek olívaolaj
1 kisebb fej hagyma
1 gerezd fokhagyma
¼ zellergumó
135 g rizs (lehetőleg kerek szemű)
20 g vaj
30 g parmezán jellegű sajt
85 g gomba (nálunk barna csiperke szokott lenni)
1 kk kakukkfű
chili ízlés szerint
petrezselyem
Felforraltam a levest. A hagymát apróra vágtam, a fokhagymát lereszeltem. A zellert meghámoztam, és lereszeltem. Kimértem a rizst, felszeleteltem a gombát.
Egy edényben olajat forrósítottam, majd rátettem a hagymát és a zellert. Közepesnél kisebb lángon pár percig pirítottam, aztán hozzáadtam a fokhagymát, és még egy percig pirítottam. Kicsit feljebb vettem a gázt, majd beleöntöttem a rizst, állandóan kevergetve átlátszóra pirítottam.
Következett a leves. Merőkanalanként adtam a rizottóhoz, mindig akkor, amikor az előző adagot már teljesen magába szívta. Ekkor már alacsony lángon, fedő alatt, néha megkeverve főztem. A gombát, kakukkfüvet az első adag levessel együtt adtam a rizshez.
Amikor megpuhult, levettem a tűzről, és belekevertem a vajat és a sajtot. Kis petrezselyemmel lehet frissíteni az ízén.
Egy teljes értékű, ízletes, egyszerű ebéd. Nagyon szeretjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...