2012. február 3., péntek

Téli saláta


Télen is kell saláta. Természetesen nem paradicsomból meg talajt nem látott salátából. Igen, már megint az idény zöldségekkel jövök: gyökerek, gumók, télen is eltartható levelek, szárak. Tisztára, mint az őskorban…Csak akkor még nem volt hozzá ezer-sziget öntet :)
Nekünk így valahogy könnyebben megy. Öntettel.
Felmértem a hűtőben lapuló zöldségállományt és előszedtem az 1000 sziget öntet receptjét. Lila káposzta, szárzeller, paszternák. Követtem Jamie Oliver tanácsait a salátakészítésről és felidéztem magamban mindent, amit a zsírban meg vízben oldódó vitaminokról tanultam.
Összefoglalva: kellenek dolgok, amik ropognak, és kell valami lágy dolog, mint pl. a sajt is. Valami olaj, hogy a zsírban oldódó vitaminokat is tudjuk majd hasznosítani (már ami még fellelhető egy nagyipari mezőgazdaságban termelt növényben), a többi már csak ízlés kérdése.
Az öntet itt megtaláljátok.
A káposztát vékonyra szeltem, a paszternákot kettévágtam és felszeleteltem, a szárzellert kicsit szélesebb karikára vágtam. A sajtot apró kockákra, hogy minden falathoz jusson egy-egy darab. Összekevertem, kicsit sóztam, borsoztam. Végül nyakon öntöttem a szósszal.
Kicsit csípős lila káposzta, édes paszternák és a szárzeller, némi sajttal az édes savanykás ezer-sziget öntettel.
Nehéz volt abbahagyni. Akkor is csak azért hagytam abba, mert elfogyott. Egy ültő helyemben megettem egy két személyes adagot, azaz körülbelül fél kiló zöldséget.
Tényleg próbálgassatok ilyesmi téliesített salátákat, mert legalább van ízük, olcsók és könnyen hozzáférhetők. Elkészíteni sem bonyolult, csak tegyétek fel magatokban a kérdést: mit ennétek? Itt egy másik bejegyzés az esti zöldségnassoláshoz.
Én meg közben lassan nyúllá változom…

2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...