2012. február 8., szerda

Sztrapacska juhtúróval, házi sonkával és savanyú káposztával


Végre nyugalmasabb időszak következik, aminek boldog első napjait töltöm. Ezer mindenfélét szeretnék elkészíteni, tele vagyok ötletekkel, „megrendelésekkel”. A nagy sürgés forgás közepette (ja nekem ez a pihenés) viszont elfelejtettem magamnak ebédet főzni. Kicsit későn kaptam észbe, mert már nagyon éhes voltam, és fenyegetett az a veszély, hogy melegszendvicset ebédeljek. De hősiesen ellenálltam a kísértésnek, győzött a főzés. Akkor viszont legyen gyors, meg finom, meg egyszerű, amihez minden van itthon és az sem lenne baj, ha nem hasonlítana a héten eddig fogyasztott ebédekhez. Juhtúró, házi sonka…gondol, gondol…sztrapacska!
De rég ettem! És Anyukám milyen finoman csinálja! Hol savanyú káposztával, hol juhtúróval. Én most a juhtúrós mellett döntöttem, mert hagyma már nem volt itthon, amin megfuttathatnám a káposztát, így azt nyersen eszegettem a sztrapacska mellé.
Hozzávalók 2 főre:
300 g krumpli (héjastól)
120 g liszt
1 ek tejföl
1 tojás
só, bors
juhtúró, tejföl, füstölt sonka
Feltettem egy liter vizet forrni.
Közben a krumplit meghámoztam és apró lukú reszelőn lereszeltem. Hozzáadtam a lisztet, tejfölt, tojást és picit sóztam, borsoztam.
A sonkát apró kockákra vágtam és egy kis füstölt szalonna zsíron megpirítottam.
Amikor a víz felforrt, beletettem 1 lapos ek sót, és nokedli szaggatón beleszaggattam a tésztát. Elvileg 10 percig kell főzni, nekem kicsit hamarabb megfőtt. A galuskákat a sonkára szedtem és a serpenyőben nagy lángon még 1 percig kevergetve pirítottam. Tányérra tettem, tetejére morzsoltam a juhtúrót és meglocsoltam tejföllel. A rost miatt egy kis savanyú káposztát eszegettem mellé.
Mértem az időt: 20 perc a krumplihámozástól a tányérrakerülésig mosogatással együtt.
Gyors, omlós, íz kavalkád. Azért egy kis sört még elbírtam volna mellé :)
Egy jó sztrapacska vacsorára?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...