2012. február 17., péntek

Teapuncs, testnek és léleknek


Szeretem a forró, lélekmelengető italokat. Ez is egy ilyen. Lehet alkoholos, vagy alkoholmentes. Akármelyiket is választjuk, kiolvadunk. Ilyen szutyok időben pedig kifejezetten jót tesz.
Hozzávalók:
1 l feketetea
½ l narancslé
20 dkg gyümölcscukor (hagyományosból 30 dkg kell)
2 fahéjrúd
6 db csillagánizs
8 db szegfűszeg
rum (elmaradhat)
1-1 narancs és citrom felszeletelve a szervírozáshoz
A teafiltereket és a fűszereket lábosba tettem és leöntöttem forró vízzel. Pontosan betartottam az áztatási időt, hogy a tea még kellemes ízű legyen, ne legyen keserű. Beleöntöttem a narancslevet és lefedve lassan felforraltam. Kis lángon 10-15 percig főztem. Kikapcsoltam alatta a gázt, beleöntöttem a rumot (1/2 dl) és még hagytam állni egy kicsit. Egy-egy citrom vagy narancskarikát tettem a poharakba és ráöntöttem a puncsot.
Nagyon szeretem. Narancsos és fűszeres, mégsincs olyan „mellékhatása”, mint a forralt bornak. És jól átmelegít…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...