2012. február 20., hétfő

Pácolt hermelin (nakladni hermelin)

Ahogy körülnéztem mostanában, egyre többen vannak rákattanva a cseh konyhára, sörökre, fílingre. És ez igen örvendetes.
A nyári cseh túra óta töretlenül lelkesedünk mi is. A spájzban volt már hermelin tócsniban, most sörkorcsolyaként is szerettük volna kipróbálni. Így most pácban ázik.
Megnéztem sok cseh videót, és igen különböző elkészítési módokat találtam. Ami fix, az a hagyma, rengeteg hagyma, fokhagyma, paprika, babér, olaj. A többi már csak ízlés kérdése, úgymint rozmaring, szurokfű vagy a boróka.
Végre letelt a két hét érés és nekieshettünk az üvegeknek. Sör mellé, korcsolyának természetesen.
Nagy felfedezésünkről már írtam, miszerint a kicsi kerek Tihany camembert-t Csehországban gyártják, ugyanabban a gyárban, ahol a hermelint. Gyanítjuk, ez sem teljesen camembert…
Kicsit kalandos volt a készítés. Elkezdtem egy recept szerint, útközben rájöttem, nem teszek bele annyiféle fűszert. Aztán érés közben, az első hét végén mintát vettünk és megállapítottuk, hogy félbe kellene vágni a sajtokat, hogy jobban pácolódjanak. A só, meg a pirospaprika is hiányoztak kicsit. Így az utopeneces üvegekbe bepasszintott sajtokat kibányásztam, és nyakig olajos kézzel félbevágtam. Sóztam, paprikáztam, aztán visszarétegeztem az üvegbe. Így már teljesebb lett. Hát így született meg az első pácolt hermelin.
Hozzávalók (közel végleges változat):
½ fej hagyma/sajt
1 gerezd fokhagyma/sajt
2 babérlevél/üveg
3-4 csípős gyufapaprika/üveg
5 szem bors/üveg
pirospaprika
olaj
A hagymát, fokhagymát, gyufapaprikát felkarikáztam. A sajtokat félbe vágtam, picit megsóztam és mindegyiket megszórtam 1/2 lapos kk pirospaprikával (láttam olyat is, hogy valaki erős pistával kente meg a sajtok felszínét).
Rétegezés: kicsi olaj, hagyma, fokhagyma, fűszerek, sajt, olajjal felönt, hagyma, fokhagyma, fűszerek, sajt, és így tovább, amíg az üveg megtelik.
Két hét állás a hűtőben, akkor lett az igazi. Addigra a hagyma egy kicsit veszített az erejéből.
Nem valami diétás: zsíros sajt olajban tocsogva, ami friss kenyeret és sört kíván maga után. Nem egy randi kaja :)
Még kicsit fejlesztésre szorul. Most olívaolajjal engedtem fel, de túl erős az íze. Szóba jöhet még a sima napraforgó, a repce, vagy esetleg a kukorica is. Majd jelentek, melyik vált be igazán.
És ha már annyit beszéltem róla, itt az állat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...