2011. október 19., szerda

Pórékrémes makaróni


Még mindig így hívom, pedig már rég nem makaróniból készül. De már kinéztem egy makarónikészítő-kézikészüléket, úgyhogy remélem hamarosan ezt is elő tudom majd állítani házilag :)
Hétvégén vettem egy szál pórét, mondván jó lesz az még valamire. Tegnap pedig éppen olyan nap volt, amikor gyorsan akartam finom ebédhez jutni. Nem akartam túl sokat a konyhában lenni, úgyhogy valami nagyon gyorsat terveztem főzni. Póré, tejszín, tészta adott volt. Mi más következhetne ebből, mint a pórékrémes makaróni, makaróni nélkül.
Hozzávalók 2 főre:
150 g száraztészta
25 g vaj
200 g póréhagyma
1 kisebb vöröshagyma
1 kis gerezd fokhagyma
100 ml tejszín
50-70 g sajt
só, bors, szerecsendió
A pórét, a vöröshagymát és a fokhagymát felkarikáztam.
A vajat felolvasztottam, majd rádobtam a hagymákat és lefedve puhára pároltam. Ha kell, egy kis vizet lehet alá önteni. Ráöntöttem a tejszínt és belereszeltem a sajt felét. Kicsit még főztem, hogy besűrűsödjön. Végül sóztam, borsoztam és megszórtam egy kis szerecsendióval.
A tésztát sós vízben kifőztem.
Végül a tésztát a póréhoz adtam és összekevertem. A reszelt sajt másik felét a tetejére szórtam. Kész.
Én nagyon szeretem. A póré nem égeti a gyomrot annyira, mint a többi hagymafajta (legalábbis nálunk). Kicsit édeskés, kissé borsos, a szerecsendió pedig tovább fokozza a hatást. Gyorsan összedobható, ajánlom mindenkinek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...