2011. október 15., szombat

Kukoricás-joghurtos pacsni


A gyuvecs mellé készült, mártogatósnak. Már régóta szemezek vele. Nagyon szép volt a fotón, a valóságban is, de megint nem hallgattam a megérzésemre. Bár jól mutat a kukoricadara a tetején, a fogam alatt roppanó darabok nagyban csökkentették az élvezeti értékét. Továbbá a fogyasztás során kiderült, hogy a sajt nagyon jól illik a kukoricához. Tanulságként tehát levonható, hogy a kukoricás-joghurtos pacsnit sajttal ajánlott megszórni sütés előtt. Bátrabbak a tésztába is keverhetnek anikó, medve illetve feta jellegű sajtot. Egy kicsit még mindig szkeptikus vagyok, vajon hogyan puhul meg a kukoricadara a tésztában. Legközelebb kiderül.
A recept a 33 kenyér és péksütemény lépésről lépésre c. könyvből származik.
Hozzávalók:
350 g finomliszt
150 g kukoricadara
1 ek só
1 ek szárított élesztő
3 ek kukorica vagy olíva olaj
3 ek joghurt (eredetileg kefir)
2,5 dl víz
+ 1 tojás a kenéshez
Az összes hozzávalót a kenyérsütő gép tartályába tettem, majd dagaszttattam, keleszttettem.
A megkelt tésztát átgyúrtam, és ujjnyi vastagra nyújtottam. Háromszögeket vágtam belőle, tepsire fektettem és újból kétszeresére keleszttettem. Közben a sütőt előmelegítettem 190-°C-ra, és amikor megkelt a tetejüket megkentem a felvert tojással.
Sütőbe tettem és addig sütöttem őket, amíg a tetejük megpirult.
Elég jó lett, de a tetejét inkább sajttal érdemes megszórni, mint darával. Nekem hamar kiszáradt, úgyhogy a fele kapásból ment a mélyhűtőbe. Mindenképpen frissen érdemes pusztítani, főleg szaftos ételekhez, mártogatósnak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...