2011. október 11., kedd

Halava, indiai darapuding

Ez egy méltánytalanul elfelejtett édesség, amit otthon sokszor ettünk, de mióta kirepültem, nem főztem. Öreg hiba.
Azt tartják, hogy aki forró halavát eszik, az elűzi a lesben álló náthát. Van benne valami. Tejbegríz vegán, ám annál finomabb változata. Lehet bele tenni gyümölcsöt, vagy valamilyen magot, de nem javasolják, a többkomponensű kiegészítést. Vagy gyümölcs, vagy mag. Én dión kívül még mással nem próbáltam. Nem összetévesztendő a halvával.
 A recept az Isteni ízek c. vegetárius könyvecskéből származik. Kivételesen változtatás nélkül készült.
Hozzávalók egy fél hadseregnek:
3,3 dl víz
2 dl barna nádcukor
2,5 dkg durvára vágott dió
5 dkg vaj
1 dl búzadara
A vizet a cukorral és pici sóval felforraltam.
Közben a vajat felolvasztottam, beleöntöttem a darát és a diót, majd barnulásig pirítottam.
Amikor megpirult, óvatosan elkezdtem beleönteni a szirupot, közben folyton kevergettem, majd két percig főztem. Amikor megfőtt, rátettem a fedőt és 10 percig állni hagytam.
Forrón is finom, langyosan is finom. Azért legközelebb felturbózom egy kis fűszerrel. Nem mint ha így nem lenne elég melegítő és laktató. Érdemes kipróbálni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...