2011. október 18., kedd

Forrócsoki


Ma megint tél volt. Hidegek már a szigetkörök. A mai pedig különösen csípős volt. Vigyáznom kell a torkomra, úgyhogy futás után le is gurítottam egy csésze forrócsokit. Már biztosan írtam, hogy tanulmányaim során szert tettem arra a tudásra, miszerint a kakaónak gyulladáscsökkentő hatása van. Nem tankönyvben tanították, csak egyik gyakorlatvezetőnk mesélte el, mint érdekesség. Kipróbáltam, működött. A főzött kakaó és társai ezért jó módjai a torokfájás kiegészítő kezelésének.
A recept már nem is emlékszem honnan van, de mi nagyon szeretjük. Igen laktató, beillik egy reggelinek vagy desszertnek. Gazdagítható fűszerekkel is, de el tudok képzelni akár egy kandírozott narancsos változatot is.
Hozzávalók 2 főre:
10 dkg étcsokoládé (legalább 60%-os)
50 ml forró víz
200 ml forró tej
Ízlés szerint cukor és fűszerek, úgy mint csili vagy gyömbér
A vizet és a tejet felforraltam. Én össze szoktam önteni, és úgy forralom fel egy lábosban. Egy másik edényben takaréklángon felolvasztottam a csokit. Amikor megolvadt, apránként, folyton keverve hozzáadtam a forró vizes tejet. Ha teszünk bele fűszert, azt az olvasztás után, a folyadék hozzáadása előtt kell hozzáadni. Tejszínhabbal lehet csicsázni.
 Itt a tél, heti egy csészével javaslok minden csokifüggőnek. Csak úgy megelőzés céljából :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...