2011. október 9., vasárnap

Jamie féle csilis bab, vagy mi

Na igen. Van, hogy néha elgondolkodom azon, mi köze az eredeti ételnek egy adott változatához. Ez a csilis bab kapcsán is előjött. Vajon a mexikóiak is tesznek répát, római köményt és fahéjat a csilis babba? Simán lehet, hogy műveletlen vagyok és Jamie tudja a frankót. Az is lehet, hogy a magyaros, európaias változat lett lecsupaszítva. Mindenesetre nem ezt szoktam meg. Na nem rossz, csak furcsa.
Azon kívül, hogy nagyon finom, könnyen, gyorsan elkészül. Csilis babnak én mégsem nevezném.
Képet sem közlök róla, mert nem lett túl dekoratív a fotó. Inkább elrettentő lenne, mint kívánatos. Szóval képzelje el mindenki magának.
A recept Jamie főzőiskolája c. könyvből származik. Az eredeti változat ráadásul csicseriborsót is tartalmaz, amit nálunk csak a lakók 50%-a preferál. Így kimaradt és csak vörös babból készítettem. A szárzeller és a paprika is elmaradtak. Hová lett a kukorica? De legalább végre megbonthattam az első saját készítésű paradicsom konzervjeim egyikét. A tortillával most nem szenvedtem (na jó szenvedtem, mert új receptet próbáltam ki, ami borzasztó rossz lett), inkább áttört krumplival és friss zsömlével ettük.
Hozzávalók 3 főre:                                                             
1 közepes vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
1 közepes sárgarépa
olívaolaj
½ kk csilipor
½ kk őrölt római kömény
½ kk őrölt fahéj
só, bors
1 db 400 g-os vörös bab konzerv (dupla adag esetén lehet fele fehér, fele vörös)
1 db 400 g-os kockázott paradicsomkonzerv
250 g darált hús
1 ek balzsamecet
A megtisztított hagymákat és a répát apróra vágtam. (A répát legközelebb inkább reszelem, akkor nem lesz olyan feltűnő és fura.) Egy serpenyőben olajat melegítettem és rádobtam a felaprított zöldségeket, majd megszórtam a fűszerekkel és kevergetve 5 percig pirítottam. Addigra a répa megpuhult és a hagymának lett egy kis színe. Aztán ráöntöttem a leszűrt babot és a paradicsomkonzervet levestül, végül a darált húst. Plusz egy fél konzervdoboznyi vizet és 1 ek balzsamecetet öntöttem hozzá. Sóztam, borsoztam és forrástól számított fél óráig, lassú tűzön főztem.
Nehéz lenne elrontani, kevés energiabefektetéssel készül és nagyon finom.
Add tovább!
Megjegyzés: nem ástam bele magam az irodalomba, de annyi kiderült, hogy tényleg nem mexikói eredetű kaja, és gyakorlatilag bármit lehet tenni a csilis marhahúsos alaphoz. Úgyhogy bármi beleférhet...

2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...