2013. július 21., vasárnap

Mandulás barackos fagyi



Ha már van fagyigép, és kissé szottyos barack, miért ne lehetne belőle barackfagyi? Idén nagyon finomak a gyümölcsök, köztük a kajszi is, ráadásul, amit vettem olyan jó krémes állagú volt, igazi lekvárnak való. Meg fagyinak.
Ahogy receptet kerestem, egyik sem győzött meg, csak az Ínyesmesterben lévő kajszibarackfagylalté. Csodás ötlet, hogy a barackot mandulával párosítja, mert sütiben én is szoktam, de fagyiban még eszembe sem jutott. Trükkös egy recept. Azért a tojáshabot kihagytam belőle, mert nem bízom a nyers tojásban. Mivel a tejtermék meg a tojás kimaradt belőle, egy teljesen jó gyümölcsös hűsítőt kaptam. És bebizonyosodott, hogy az ikejás jégkrémgyártó kézikészülék jó befektetés volt.
Hozzávalók:
2 dl víz
75 g cukor
30 g héjastul darált mandula
250 g átpasszírozott kajszi
A vízből, darált mandulából, cukorból szirupot főztem úgy 10 percig. Közben megmostam, kimagoztam a barackot, és átpasszíroztam a paradicsompasszírozón (nem szórakoztam a hámozással). Amikor a szirup elkészült, átszűrtem a levet (kinyomkodtam a mandulából is) és hagytam hűlni. Végül a mandulaízű szirupot a gyümölcsvelőhöz kevertem, átöntöttem egy régi fagyis tálba és lehűtöttem. A fagyigépben 15 percig járattam, majd formákba öntöttem, és lefagyasztottam. (Nem szükséges jégkrémforma, lehet simán a fagyis dobozban fagyasztani gép nélkül, és óránként áttörni villával.)
Isteni finom, nagyon barackos, enyhén mandulás hűsítő.

1 megjegyzés:

  1. A hétvégén én is barackos fagyit készítettem, csak én kardamommal ízesítettem, így is nagyon finom lett. A mandulás változat sem elhanyagolható. :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...