2013. július 12., péntek

A quesadilla meg a tégla



Egészen pontosan sajtos, sonkás, pepperonis quesadilla, és ahogy Nigella fogalmaz ez a műfaj: „a mexikóiak pirított sajtos melegszendvicse”. Gondolom ennek a „szendvicsnek” rengeteg fajtája létezik, mi még egyenlőre leragadtunk ennél a sajtos sonkás dolognál, mert nagyon szeretjük. Ha már egyszer nekiállok tortilla lapot készíteni, legalább két étkezésnyit sütök, hogy másnap vagy harmadnap ilyen gyors és finom vacsora legyen belőle. Ráadásul mostanában kicsit feltuningolom, és a tésztájába teszek parmezán szerű sajtot. A tortillához itt találtok egy jól bevált receptet. A tégla?
Mostanában Nigellától nem vagyok elájulva, kissé igénytelenke (vagy én lettem közben tapasztaltabb), de ellestem egy jó ötletet, ha nincs a konyhában kontakt grill. Végy egy téglát, mosd le, és tekerd több réteg alufóliába. Ezzel a kőkorszaki eszközzel könnyű lapos, grillmintás quesadillákat, húsokat sütni. A recept alapja a Nigella Expressz 2-ből származik.
Hozzávalók 2 személyre:
2 tortilla lap (lehet másnapos is)
2 szelet jó minőségű sonka (prágai sonkát szoktam használni)
reszelt sajt ízlés szerint
1-2 savanyított pepperoni felkarikázva (aldis pl.)
olívaolaj
egy csipet fűszert is lehet bele tenni (oregánó, bazsalikom)
A tortilla lapok egyik felére fektettem a sonkát, pár karika paprikát, majd megszórtam reszelt sajttal. Ráhajtottam az üres felét, kicsit lenyomtam tenyérrel, megkentem olívaolajjal és óvatosan a grillserpenyőbe tettem. Ráraktam a téglát és nagyjából 1 percig sütöttem közepes lángon. Amikor megkapta a szép rácsos mintáját, óvatosan átforgattam egy lapát segítségével, és a másik oldalát is sütöttem egy-két percig a tégla alatt. Miután kiszedtem, 3-3 cikkre vágtam őket.
Ropogós tészta, sült sonka, olvadós sajt. Ennél egyszerűbb receptet szerintem nem tudok ajánlani.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...