2013. július 27., szombat

Padlizsános tészta




Hát még nincs igazán padlizsánszezon, de olyan szép egyedek pislogtak rám a piacon, hogy muszáj voltam venni egyet. Illetve nem volt kérdés, hogy vegyek-e csak az, hogy mit készítsek belőle. A padlizsánkrémhez nem akartam befűteni, sem semmilyen rakott változathoz, viszont eszembe jutott, hogy „Jamie vacsoráiban” mintha lenne valami padlizsános paradicsomos tészta. Van. És nagyon egyszerű elkészíteni.
Hozzávalók 4 személyre:
1 szép padlizsán
2-3 ek olívaolaj
1 kis fej hagyma
2 gerezd fokhagyma
2 db konzerv paradicsom (400 g)
1 ek balzsamecet
só, bors, chili ízlés szerint
bazsalikom (nálam aldis mélyhűtött lapul a mélyhűtőben)
400 g tészta (eredetileg rigatoni, de én pennét főztem)
felvágósan 200 g mozzarella, kevés parmezán vagy spórolósan, jó magyarosan sima reszelt trappista:)
A padlizsánokat 1 cm-es kockákra vágtam, majd közepes lángon addig pirítottam az olajon, amíg egy kis színt kapott. Aztán ment rá a felszeletelt hagyma, és az apróra vágott fokhagyma. Pár percig kevergettem, majd felöntöttem a paradicsommal, beletettem a bazsalikomot, beleöntöttem a balzsamecetet, sóztam, borsoztam, és lassú tűzön hagytam rotyogni (fedő nélkül), amíg a padlizsán megpuhult, majdnem szétfőtt. Közben kifőztem a tésztát. Végül a tésztát és a padlizsánt összekevertem, hozzákevertem a sajt egy részét is. Én a spórolósabb változatot választottam, kevés reszelt sajt bele és sok a tetejére.
Újabb bizonyíték arra, hogy a hús nélküli, zöldséges tészták is nagyon jók tudnak lenni. Jön a padlizsánszezon, tessék kipróbálni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...