2012. január 13., péntek

Sörös kenyér


A minap találtuk ezt a receptet a „10 nem szokványos dolog, amire a sört használhatod c. listán”. Azon kívül, hogy a sört hús páclevébe tesszük, fojthatunk bele meztelen csigát, polírozhatunk vele edényeket vagy bútorokat, de használhatjuk samponhoz keverve is. És természetesen süthetünk belőle kenyeret. Folyékony kenyérből szilárd kenyér.
Szerencsére igen gyorsan elkészül, mert sütőportól dagad, nem pedig élesztőtől. (Nagyjából: tészta begyúr, sütőbe betesz, Margitszigetre kikocog, 1 kör, visszakocog, addig Ember szeme rajta.) Meglehetősen fűszeres. Egyetlen hibája, hogy nagyon gyorsan fogy.
Mivel ez egy amerikai recept, a mértékegység cup (bögre). Ez durván 2,5 dl-t jelent. Én olyan szerencsés vagyok, hogy valahonnan van egy cup mértékegységgel ellátott edénykém, így nem okozott gondot az alapanyagok kimérése. De szerintem a mai mérőpoharakon már nem csak a ml van feltüntetve. Ha nem haragszotok, nem váltottam át a mennyiségeket használhatóbbakra.
Hozzávalók:
2 3/4 bögre sima liszt
(2 ek cukor, én ezt kihagytam)
2 ek sütőpor
¼ bögre lenmagpehely (lenmag kávédarálón megőrölve)
1 ek só
1-1 kk szárított bazsalikom, kakukkfű
½ kk őrölt rozmaring
1/2 bögre napraforgómag
1 ek olíva olaj
350 ml sör
zsír a forma kikenéséhez
A sütőt elmelegítettem 190 °C-ra.
Először összekevertem a száraz hozzávalókat, majd hozzáadtam az olajat és végül a sört.
Belesimítottam a sütőformába és nagyjából 45 percig sütöttem. Mármint A Zuram, mert én addig másnapra izomlázat gyártottam magamnak a Margitszigeten.
Nagyon finom, fűszeres, ropogós, sajtkrémmel nagyon pazar.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...