2012. január 15., vasárnap

Banános kalács

Bűnöztem. Elcsábultam és vettem egy fürt banánt. Nem szokásom. Ez a második tél, amit próbálok túlélni déligyümölcsök nélkül és inkább hazait, a mi éghajlatunkra valót teszek az asztalra. Persze biztosan van mindenféle jótékony hatása ennek a gyümölcsnek. Igen nagy a szénhidráttartalma, és sűrítéshez is remekül használható. Most inkább bele sem gondoltam, milyen körülmények között termett és szállítódott, csak megettem. Illetve sütöttem belőle ezt a kalácsot, ami az egyik kedvencem.
Gyorsan összedobható, könnyed kis téli sütemény.
A recept kisebb átalakítással a Nagy süteménykönyvből származik.
Hozzávalók:
60 g lágy vaj
60 g cukor (kicsit lehet több is)
1 ek vaníliás cukor
2 tojás
1 dl tej
2 nagyobb, érettebb banán
250 g liszt (lehet benne teljes kiőrlésű is)
1 cs sütőpor
1 kk őrölt fahéj
csipet őrölt szerecsendió
50 g durvára vágott dió
A sütőt előmelegítettem 180 °C-ra.
A vajat habosra kevertem a cukrokkal, majd hozzákevertem a tojásokat és a tejet is.
Hozzáadtam a sütőporral és fahéjjal elkevert lisztet, a diót és jó alaposan összekevertem. Végül beledaraboltam a banánokat.
A masszát hosszúkás sütőformába simítottam, majd betoltam a sütőbe és hústű próbáig sütöttem.
A jól sikerült, kellően puha süti talán már csak egy kis porcukor után sóvárog. Karamellkrémmel vagy karamellpudinggal a szárazabbra sikerült példányok is nagy élvezettel fogyaszthatók. Én reggeli vaníliás tej vagy tejeskávé mellé nagyon szeretem, kellő energiát ad a délelőtthöz :)

1 megjegyzés:

  1. Szia! Megkérdezhetlek, milyen éttermet nyitnál, ha egy csettintésre lehetne? Megkérdek még pár bloggert, ha gondolod, tégy Te is így, kíváncsi vagyok! http://kolisgurman.blogspot.com/2012/01/ha-kajaldat-nyithatnek.html

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...