2011. július 25., hétfő

Joghurtos túrós gyümölcsös, egyszóval könnyű nyári sütemény


Már alig vártam, hogy beszámolhassak erről a fantasztikusan könnyű nyári sütiről. Van egy családi receptünk, nem tudom, honnan származik, a neve gyümölcsös joghurtos süti. Az alapja piskóta, erre jön a gyümölcs és a zselatinnal megdermesztett tejszínhabos joghurtos krém. Mivel elég sok házi joghurt terem nálunk mostanában, gondoltam elkészítem ennek a sütinek egy számomra is könnyebben emészthető formáját. A tejszínt krémes túróval helyettesítettem (az ötletet Dolce Vita egyik hasonló receptje adta, sajnos idő közben elveszett, úgyhogy nem tudom pontosan felidézni melyik). Az alapot pedig a cheesecake receptből csentem. Mindezt összevegyítve egy remek süteményt kaptam. Egy baja volt csak, hogy egy ültő helyünkben meg tudtuk volna enni. Szerintem ez azon dolgok egyike, amiből nem lehet eleget csinálni, mint pl. a brassói vagy a pizza. Talán még egészségesnek is mondanám. És ha majd egyszer a saját készítésű zabos kekszemet töröm bele…Hmmm.
Hozzávalók:
A „tésztához”:
100 g natúr győri zabfalatok
50 g olvasztott vaj
1 ek kakaó
A krémhez:
2,5 dl natúr joghurt
125 g krémes túró
3 ek gyümölcscukor
1 ek vaníliás gyümölcscukor
1 ek zselatin
Csipet fahéj
250 g gyümölcs, most ribizli és őszibarack, hámozva, feldarabolva
Először a lapot készítettem el. Ehhez mozsárban összetörtem a kekszet, majd kikevertem az olvasztott vajjal, kakaóval. Ezt a masszát egy 18 cm átmérőjű tortaforma alján szépen elegyengettem és betettem a hűtőbe pihenni.
A krémhez az összes hozzávalót kis lábosba tettem és alaposan összekevertem. Lassú tűzön, állandó kevergetés mellett felmelegítettem. Nem szabad felforralni, mert összeugrik a joghurt. Amikor elkészült, kikapcsoltam alatta a gázt és egy kicsit hagytam hűlni.
Ezalatt előkészítettem a gyümölcsöt. Amikor a krém testhőmérsékletűre hűlt, az alapra tettem a barackot, majd óvatosan ráöntöttem a krémet. Kicsit még hagytam hűlni, aztán betettem a hűtőbe dermedni. Nagyjából 3 óra kellett neki.
Nagyon megszerettük. Jól variálható benne mindenféle idénygyümölcs, gyorsan elkészül, csak győzzük kivárni a dermedést. A keksz ropogós, a gyümölcs pedig nagyon szereti ezt a túrós joghurtos dolgot. Érdemes kipróbálni!
Szeretitek a nyári sütiket? :)

1 megjegyzés:

  1. Egy másik lehetőség, hogy csak a tejet (vagy vizet) forrósítjuk fel, ebbe keverjük a zseletint, és amikor langyosra hűlt hozzáadjuk a túrós masszához. Így azonnal hűtőbe tehető.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...