2012. december 9., vasárnap

Mandarinos rukkolasaláta



Elkezdődött az ínséges tél. Legalábbis zöldség és gyümölcsfronton. Különböző furmányos módokon próbálok meg zöldségeket meg gyümölcsöket erőltetni magunkba. Igyekszem újabb és újabb dolgokat kipróbálni, újabb kombinációkkal játszani. Így született ez a saláta is. Vettem rukkolát, mert mint kiderült nagyon szeretem (ő lett a szezon felfedezettje). A kesernyés, csípős ízét mandarinnal gondoltam ellensúlyozni, a színét pedig reszelt sárgarépával dobtam fel. Bár a képről lemaradt, pár szem apróra vágott aszalt fügét is megeszegettem hozzá.
Hozzávalók 2 személyre:
100 g rukkola
1 közepes sárgarépa
2-3 mandarin
olívaolaj, narancslé
só, bors
aszalt füge - fakultatív
A rukkolát átmostam, a sárgarépát lereszeltem, a mandarint cikkekre szedtem és felszeleteltem. Egy tálba halmoztam a hozzávalókat rukkola, répa, mandarin sorrendben, majd meglocsoltam olívaolajjal és egy kis narancslével, sóztam, borsoztam. Két kis kezemmel összeforgattam, ami egy elég reménytelen harc, mert a rukkola mindig feljön a tetejére, a répa meg lesüllyed. Nem küzdöttem tovább, inkább megszórtam az aszalt fügével és megettem az egészet.
Lehet barátkozni a rukkolával!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...