2012. december 11., kedd

Csicseriborsó curry



Régóta szerettem volna kipróbálni ezt az egyszerű, mégis különleges ételt. Ehhez persze az kellett, hogy kedd este legyen. Szerda az én napom, akkor azt eszem, amit akarok.
Ezeket a napokat általában arra használom, hogy olyat egyek, amit csak én szeretek. Többek között erre a napra esnek a vegetáriánus kaják és minden, amiben olyan van, amit a Zuram nem annyira eszik. Ráadás, hogy a barátaim is kértek tőlem csicseriborsós recepteket, remélem tetszeni fog nekik is :)
A recept a River Cottage vegetáriánus szériájából származik. Eredeti recept itt. Az eredeti receptben nincsen római kömény, én tettem bele, nekem így lett teljes.
Hozzávalók:
2 ek olaj
1 kisebb hagyma vékonyan felszeletelve
1 g fokhagyma apróra vágva
egy 2 cm-es gyömbérdarab megtisztítva, apróra felkockázva
2 tk currypor
pici őrölt chili
½ kk római kömény
őrölt koriander
1 db konzerv csicseriborsó átszűrve, leöblítve
5 ek jó minőségű ketchup
só, bors
½ citrom leve
Felforrósítottam az olajat, majd a hagymát nagyjából 8 percig pirítottam rajta. Aztán rászórtam a gyömbért, fokhagymát, fűszereket és 1 percig kevergetve tovább pirítottam. Végül ment rá a csicseriborsó, és a ketchup. Felöntöttem annyi vízzel, amennyi szaftot szeretnék neki. Körülbelül 1-1,5 dl, de ízlés kérdése. Öt percig fedő alatt, lassabb tűzön összefőztem. Végül sóztam, borsoztam, és ráfacsartam a fél citrom levét. Rizst főztem hozzá köretnek, megbolondítva egy kis vajjal és citrommal.
Finom, tápláló, melegítő étek, ami nagyon gyorsan elkészül.

1 megjegyzés:

  1. A csicseriborsót kérő barátoknak tetszik:)
    Ki fogjuk próbálni, amint rávesszük magunkat, hogy az itthon fellelhető száraz csicseriborsónak nekiálljunk.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...