2016. szeptember 30., péntek

Fetával és aszalt paradicsommal töltött csirkemell

Elérkezettnek láttam az időt, hogy felhasználjam az egy (vagy két?) éve a fiókban pihenő sütőzacskó nevű találmányt. Sosem használtam még és nem volt kedvem mosogatni, úgyhogy adta magát a kísérlet. Mostanában kicsit nehezen megy a menü összeállítása, mert mire megveszem, amit ennék, már nem kívánom. Ezért inkább nem veszek semmit, amiből szenvedések árán sikerül csak ebédet varázsolni. Senkinek nem kívánom. Aztán egyszercsak segítségemre sietett az Univerzum és egy receptmagazin képében elküldte az egyik megoldást: aszalt paradicsommal és fetával töltött csirkemell. Csirkemell a mélyhűtőben, maradék feta és aszalt paradicsom olajban a hűtőben. Gyorsan előmelegítettem a sütőt, összeraktam a húst, és amíg ez utóbbi sült, elkészítettem a bulgur és rizs köreteket. A receptötletet a Vidék Ízéből (2016/07) kaptam.
Hozzávalók 2 személyre:
2 kisebb fél csirkemell
2 db 1 cm vastag szelet feta vagy krémfehér sajt
4-6 olajban eltett fűszeres aszalt paradicsom (mérettől függően több is lehet)
só, bors
1 ek olíva olaj
1 kk szárított bazsalikom
2 fogpiszkáló
A sütőt előmelegítettem 200 °C-ra.
A csirkemelleket középen felszúrtam egy éles késsel, hogy a csinos kis zsebükbe beletuszkoljam az aszalt paradicsomokat és a sajtot. Miután megtöltöttem a húst, fogpiszkálóval lezártam a bejáratot, hogy a töltelék többé kevésbé bent maradjon sütés alatt. Kívül sóztam, borsoztam és egy picit beolajoztam, majd megszórtam a bazsalikommal.
Betettem egy sütőzacskóba, majd az egészet egy tepsibe fektettem és a használati utasításnak megfelelően (ahol sokszor leírják, hogy ne érjen a sütő falához) 30-35 percig sütöttem.

Jó volt még egy kicsit visszacsempészni a nyári ízeket az őszbe, és rá kellett jönnöm, mennyire kimaradt ez a töltött húsos dolog a repertoáromból. Remélem, kapok még ihleteket és hozhatok még ilyen jó kis recepteket :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...