2016. július 12., kedd

Vegyes gyümölcsleves hidegen

Van már egy hasonló leves a blogon, de most kicsit egyszerűbben készítettem el, és többféle gyümölccsel. Volt itthon egy kis meggy, cseresznye, őszi- és sárgabarack, és egy kissé fonnyadt, árválkodó alma. Előző este készítettem el, így másnap ebédre szuperül behűlt és összeértek az ízek. A nyers baracktól, kicsit frissebb lett az íze.
Hozzávalók 4 személyre:
1 marék meggy és cseresznye vegyesen, kimagozva
4+2 db sárgabarack (hámozva) kimagozva
1 db őszibarack (hámozva) kimagozva
1 db alma hámozva, kimagozva
4 db szegfűszeg
egy kb. 5 cm-es fahéjrúd
750 ml víz
4-5 ek cukor
1-2 ek méz
1 tk keményítő
1 dl hideg tej
Először félbevágtam a meggyeket, cseresznyéket, plusz a barackokat és az almát felkockáztam.
A gyümölcsöket a fűszerekkel, cukorral és vízzel lassú tűzön feltettem főni. Miközben főtt a leves, csomómentesre kevertem a tejet és a keményítőt és leturmixoltam a levesből kihagyott két sárgabarackot.

Amikor a leves megfőtt (az alma is megpuhult), belecsorgattam a keményítős keveréket és besűrítettem vele a levest. Miután levettem a tűzről, átszűrve beleöntöttem a leturmixolt barackot, majd amikor már langyosra hűlt, a mézet is. Amikor teljesen kihűlt, betettem a hűtőbe, hogy még jobban összeérjenek az ízek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...