2016. július 3., vasárnap

Banános mogyoróvajas fagyi

Ennék fagyit. De milyet? Ne legyen benne tej, tejszín, de ne is jégkása legyen. Legyen meg az az illúzióm, hogy „igazi” fagyit eszek. Keresek valami receptet. Aztán találok pár gyűjteményt laktózmentes fagyi receptekkel. Szerencsére egyik sem úgy kezdődik, hogy "végy fél liter laktózmentes tejszínt!". Általában két fő alapjuk lehet: banán és kókusztej (persze vannak még más megoldások is). Én most a banán mellett döntöttem. A kedvenc futás utáni turmixomból már ismertem a banán+mogyoróvaj kombinációt, ezért első körben emellett a recept mellett döntöttem. Nagyon egyszerű, bár kicsit előrelátónak kell lenni, ha nem akarunk sokat várakozni.

Hozzávalók:
3 banán
2 ek mogyoróvaj (mondjuk nutellával sem lehet rossz)
1-2 ek méz vagy juharszirup
esetleg egy csipet fahéj, de elhagyható
tálaláshoz csokiszósz, mandula vagy mogyoró
A banánt felkarikáztam és egy zárható zacskóban betettem a mélyhűtőbe, amíg megfagyott. Ezután az összes hozzávalót összeturmixoltam. Bátran lehet édesre csinálni, mert fagylalt állapotban kevésbé édes. Fagyis dobozba öntöttem a masszát és visszatettem a mélyhűtőbe, amíg rendesen visszaszilárdult.

Végül gombócolás, csokiszósszal leöntés, evés.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...