2013. november 20., szerda

Pritaminos melegszendvics



Biztos sokan ismeritek ezt a klasszikus darabot. Nekem bevallom kimaradt a gyerekkoromból. Először egy kedves ismerősöm anyukájánál ettem ilyet, ő sütőben készítette. Nagyon ízlett annak ellenére, hogy nem szeretem a tejfölt. Aztán pár éve megtaláltam a szendvics receptjét egy velem egyidős szakácskönyvben. Nem mai darab. Mint ahogy a készítésére leginkább alkalmas melegszendvics sütő sem, amit magammal hozhattam kirepüléskor (a családom ugyanis party-grill nagyhatalom :). Azóta is szorgalmasan használom. Szóval elő a szendvicssütővel, tessék leporolni (meg felkészülni a magasabb villanyszámlára). De akinek nincs, az se essen kétségbe, egy egyszerű sütő is megteszi. Magas fokozaton sütve, gyorsan elkészül és úgy is nagyon finom.
Lehet ütős reggeli, „szendvics de azért meleg” ebéd vagy gyors vacsora. A pritamin miatt nem annyira olcsó, de éppen ettől lesz baromi jó a dolog. Recept a "Hónapok, napok, ételek"-ből.
Hozzávalók ízlés szerint, mondjuk két bőséges adaghoz:
½ kis pohár tejföl
2-3 szelet gépsonka felkockázva vagy erős ízű sonkából (ami nem gép és sok húst látott), enyhén füstölt tarjából kevesebb is elég
pár karika pritamin felkockázva
só, bors
reszelt sajt a tetejére
2 nagy szelet kenyér
vaj a kenyérre
Kikevertem a krémet, lereszeltem a sajtot. Közben beizzítottam a szendvicssütőt.
A kenyeret megkentem vajjal (hogy ne ázzon el), rá a tejfölös keverék, végül sajt. Nem szoktam sajnálni a rávalót. Addig sütöttem, amíg a sajt megpirult a tetején. Ha sütőben sütjük érdesen résen lenni, nehogy túlságosan kiszáradjon a kenyér.
Guszta, színes, nyúlik, illatozik, ki győzné kivárni, hogy meghűljön? Szóval vigyázat forró!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...