2015. október 13., kedd

Kedvenc kuglófom

Nem is értem, hogyhogy nem szerepel még a blogon kedvenc kuglófom. Ezt a sütit már gimis korom óta sütöm (már ha meg nem feledkezem róla). Azóta is szeretem. Az eredeti recept Nagymamám ezer éves Dr. Ötker receptes könyvecskéjéből származik. Kicsit egyszerűsítettem a technológián, de ez az ízén nem változtat…
Hozzávalók:
100 g vaj
100 g cukor
4 db tojás
200 g liszt
50 g darált mandula
5-7 ek tej
½ csomag sütőpor
1 ek vaníliás cukor
egy csipet só
A sütőt előmelegítettem 180 °C-ra és a kuglófformát kikentem vajjal, majd beliszteztem.
A vajat habosra kevertem a cukorral, vaníliás cukorral, majd adagonként, felváltva hozzákevertem a tojásokat és a lisztet. Az utolsó adag liszttel a mandulát, sütőport és a sót is a masszához kevertem. Végül tejjel higítottam.
A tésztát a formába öntöttem, majd elegyengettem, végül aranybarnára sütöttem.
Amikor kihűlt, megszórtam porcukorral.

Csokiöntet, vaníliasodó, vagy akár nutella is nagyon jól illik hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...