2015. október 6., kedd

Dagasztás nélküli zsömle

Itt bukkantam erre a szuper kis receptre. Ropogós héj, puha, levegős belső. Engem meggyőzött. A ragacsos tésztával nem a legegyszerűbb dolgozni, de megéri a fáradtságot.
Hozzávalók:
450 g simaliszt
350 ml víz
3 g friss élesztő
2 csapott teáskanál só
Az összes hozzávalót alaposan összekevertem. Nagyjából sűrű galuskatészta állagú lett. Akkor jó, ha az összes lisztcsomó eltűnt belőle. Fóliával letakartam, és 8 órán keresztül szobahőmérsékleten kelni hagytam. Az a legkényelmesebb, ha este keverjük be, és reggel sütjük ki.
Amikor megkelt, a sütőt elkezdtem melegíteni 275 °C-ra. A tésztát vastagon lisztezett deszkára fordítottam, majd 9 egyenlő részre osztottam. A legmegfelelőbb erre egy tésztakaparó (azt hiszem ez a hivatalos neve). Sütőfóliára sorakoztattam őket, majd fél órát újra hagytam kelni.
A megkelt zsömléket előzőleg felforrósított sütőlemezre húztam, majd bespricceltem vízzel és betoltam a sütőbe. Addig sütöttem, amíg aranybarna színt kaptak.

Az én sütőm 250 °C-ot tud csak produkálni, úgyhogy 20-25 percig szoktam sütni. A nálam szerencsésebbeknek 275 °C-on elég 12-15 perc is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...