2014. április 7., hétfő

„Spanyolos” csirke

Kerülgetem már egy ideje a szpenis csiken recepteket és tegnap úgy döntöttem kipróbálom a legjobbnak tűnőt. Van ahol chorizo-s csirke, van, ahol „csirke spanyolosan” néven fut. Közös pontok a receptekben: a csirkecomb, a füstölt/lángolt kolbász, az olajbogyó, a paradicsom, a fokhagyma és a citrom (legalábbis azokban, amiket kiszemeltem magamnak). Mivel nem akartam külön bajlódni a körettel, a feldarabolt krumplit az összes többi hozzávalóval együtt sütöttem. Igazi egytepsis étel: minden egyszerre megy a tepsibe, ¾ óra múlva már lehet is tálalni és a végén csak a tepsit kell elmosni (vagy az élelmesebbek később a megmaradt aromás zsírban süthetnek pár szelet kenyeret és akkor már az előmosogatás is megvolt :) A recept Donna Hay-től, innen származik, inkább csak iránymutató, mindenki kedvére változtathatja a hozzávalók arányát ízlése szerint. Nekem kicsit sok volt ez a kolbász mennyiség, de erről egy férfinak biztosan más a véleménye :)
Hozzávalók 2 személyre:
2 csirkecomb
¼ lángolt kolbász felkarikázva
4-5 szem zöld olajbogyó félbe vágva
1-2 kisebb paradicsom felkockázva (én házi konzerv változatot használtam)
¼ citrom gerezdekre vágva
3 gerezd fokhagyma (héjával együtt sütöttem meg, mert úgy szeretem, de természetesen nyugodtan meg lehet pucolni)
olívaolaj
só, bors, oregánó
nagyjából 40 dkg krumpli felkockázva
A sütőt előmelegítettem 200 °C-ra, közben előkészítettem a hozzávalókat. Egy tepsi aljára olívaolajat locsoltam, majd beletettem a húst, kolbászt, zöldségeket, végül sóztam, fűszereztem és jól összekevertem. Fóliát nem tettem rá. Nagyjából ¾ óra alatt megsült.

Igen aromás, laktató egytál. Unalmasnak semmiképpen nem mondanám :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...