2014. április 4., péntek

Aszalt barackos fűszeres rizspuding

Mindig elfelejtem, milyen jó dolog a tejberizs. Télen melegen fűszerekkel aszalt gyümölcsökkel, nyáron hidegen valamilyen savanykás gyümölccsel. Ezt a receptet még a hűvösebb időben ötöltem ki, Lucinda receptje alapján (az Etetni bolondulásig c. szakácskönyvből). Egyszerű megfőzni, a fűszerek és a gyümölcs ízlés szerint változtatható.
Hozzávalók:
¼ csésze kockára vágott aszalt barack
3 csésze tej
½ csésze rizottó rizs
¼ csésze cukor
½ tk só
1 ek vaníliás cukor
½ tk őrölt fahéj
egy-egy csipet őrölt szegfűszeg, szerecsendió és kardamom
Az összes hozzávalót lábosba tettem és közepes lángon felforraltam. Utána takarékra vettem a lángot és folyton keverve puhára főztem a rizst. Ha hamar elfőne a tej, egy kevéssel lehet pótolni.

Melegen is, hidegen is nagyon jó. Selymes, vaníliás, fűszeres, egyszerre édes és savanykás. Azt hiszem nekem ez a tökéletes tejberizs.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...