2013. május 12., vasárnap

Túrós gyümölcsös alagút



Tegnap megtört a jég: sokévi küzdelem után (mert ez már nem a kezdők szerencséje) én nyertem. Mindkét mumusom feladta: sikerült sütnöm egy tökéletes piskótát és felvernem a tejszínhabot. Mindez egy sütiben! Apró örömök az életben…
A süteményhez az ihlet a Maródi cukrászdából jött, a piskóta is és a krém is külön-külön receptekben voltak. Ebből gyúrtam össze ezt a csodás édességet, ami a „kissé időigényes” kategóriába esik, de megéri a munkát.
Hozzávalók 6-8 szelethez:
A piskótához (egy kb. 20x25 cm-es tepsihez):
40 g finomliszt
10 g étkezési keményítő
csipet só
4 tojás
25+25 g porcukor (én a barna nádcukrot daráltam meg kávéőrlőn)
pár csepp citromlé
a kenéshez 2-3 ek szitán áttört baracklekvár
A sütőt előmelegítettem 180 °C-ra, és a tepsit kibéleltem sütőfóliával.
A tojásokat szétválasztottam. A sárgáját habosra kevertem 25 g porcukorral, majd a fehérjét is felvertem pár csepp citromlével (tiszta habverővel). Végül a másik 25 g cukrot is hozzákevertem, hogy fényes és kemény hab legyen belőle.
A hab 1/3 át lazán a sárgájához kevertem, majd ráhalmoztam a tojáshab másik felét, végül rászitáltam a keményítővel és sóval összekevert lisztet, és az egészet óvatosan összekevertem. A tésztát a tepsibe simítottam, és addig sütöttem, amíg szép színt kapott. Ez nagyjából fél óra volt, de közben a sütő ajtaját nem szabad kinyitni. Amikor elkészült, a sütőt kikapcsoltam, és az ajtaját kitámasztottam, hogy ne érje hirtelen sokk a tésztát. 10 percig hagytam pihenni. Végül kivettem az addigra már lehűlt sütőből. Megkentem baracklekvárral, és szorosan feltekertem. Így hagytam kihűlni.
Közben elkészítettem a krémet. (Eredeti recept: Lajos-Hemző: 99 házi sütemény)
Hozzávalók a krémhez:
25 dkg krémes túró
5 dkg gyümölcscukor
2 ek vaníliás gyümölcscukor
1 ek zselatin
1 dl ananász lé
2 dl tejszín
kb. 15 dkg ananász
Egy szögletes kenyérsütő formát (10x30 cm-es) kibéleltem folpackkal.
A krémhez a túrót kikevertem a cukorral, vaníliás cukorral. A zselatint elkészítettem az ananász lével a használati utasítás szerint. Egy kevés túrót a zseléhez kevertem, majd az egészet a túróhoz öntöttem, jól elkevertem. Gyorsan felvertem a tejszínhabot és a zselés túróhoz kevertem. Végül az ananászt is hozzáadtam. (Eredeti recept: Nagy süteménykönyv)
A piskótatekercset 1 cm-es szeletekre vágtam, és a szeletekkel kibéleltem a forma alját, oldalát. Belesimítottam a gyümölcsös túrót, végül a tetejére is tettem a piskótatekercsből (ez lesz majd az alja). Ezt még egy adag ananászos zselével kitöltöttem, de ez el is hagyható.
Fóliával letakarva egy éjszakán át hagytam dermedni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...