2015. június 21., vasárnap

Gofri

Télen megleptük magunkat egy cserélhető betétes 3:1-ben szendvicssütővel. Sokáig vaciláltam, hogy ki fogjuk-e használni, és nem fog-e 1 hónap után lelohadni a kezdeti lelkesedés. Mivel hajlamos vagyok mindenről lebeszélni magam (még arról is, amire igazán szükségem van), úgy gondoltam, szakítok ezzel a hagyománnyal és vegyük meg a masinát. Miután elhoztuk a bolt utolsó darabját, már csak az volt a feladat, hogy találjunk egy jó gofri receptet. Jó párat összegyűjtöttem, aminek a felét ki is próbáltuk, de egyértelműen ez volt a nyertes. És tényleg érdemes egy éjszakán át állni hagyni, mert jót tesz a tésztának.
Bármilyen hihetetlen, az eredeti receptben megadott mennyiség nekünk túl sok volt, ketten képtelenek voltunk elfogyasztani annyi gofrit, úgyhogy itt a mennyiségek 2/3-a szerepel (és még ez is igen sokra sikerült). Az eredeti (klasszikus) sok más változattal együtt Csak a puffin oldalán található.
Hozzávalók (kb. 10-11 darabhoz):
2 db tojás
67 g olvasztott vaj
67 g cukor
1 ek vaníliás cukor
333 ml tej
½ citrom reszelt héja
267 g liszt (néha 200 g finomliszt és 67 g teljes kiőrlésű liszt keverékét használom)
2/3 tasak sütőpor
1 csipet só
Először egy tálban összekevertem a tojásokat, olvasztott vajat, cukrot, vaníliás cukrot, majd belereszeltem a citrom héját és beleöntöttem a tejet. Végül hozzászitáltam a sütőporral és sóval elkevert lisztet. Egy éjszakán át állni hagytam, majd reggelire kisütöttem. Kötelező tartozékok: mogyorókrém, juharszirup, tejszínhab. De mehet mellé gyümölcs, lekvár, vagy házi puding is.
Futás után különösen jó regeneráló reggeli :)

(És jó hír az aggódóknak: a lelkem megnyugodott, azóta is töretlenül használjuk a sütőt: sok-sok melegszendvics, quesadilla, vasalt csirke, és természetesen gofri is sült már benne.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...