2017. március 18., szombat

Käsespätzle – sajtos nokedli(?)

Vagy valami olyasmi. Tésztáját tekintve nokedli, csak finom sajtokkal, sült hagymával fogyasztandó (bár van tojásos változata is: Eierspätzle). Mivel alpesi napok voltak a Lidl-ben, bespájzoltunk jó kis sajtokból, plusz szert tettünk egy igen érett darab goudára is. Régóta szerettük volna már kipróbálni, de most jött el az ideje, hogy lépjünk is. Egy osztrák recept alapján készítettük és egyből megszerettük. Fel is került a családi étlapra.
Hozzávalók 2 személyre:
2 tojás
85 ml víz (+ még pár kanálnyi, ha nem lenne elég folyós a tészta)
1 tk olaj
170 g liszt
1 tk só
100 g aromásabb sajt, pl. ementáli, gouda, cheddar
2 kisebb hagyma
1 tk liszt
1 tk zsír
Feltettem 1,5 l vizet forrni, közben elkészítettem a tésztát. Amikor felforrt, 1,5 ek sót tettem bele.
A hagymákat megpucoltam és vékonyan felkarikáztam, majd összegyúrtam a liszttel.
Lereszeltem a sajto(ka)t.
A felvert tojásokhoz hozzákevertem a vizet és az olajat, majd amikor szépen elegyedtek, belekevertem a sót és három adagban a lisztet is. Csomómentesre kevertem.
Amikor a víz felforrt, vékony lukú nokedli szaggatón átengedtem a tésztát, nem szaggattam, csak hagytam lecsöpögni, hogy hosszúkás nokedliket kapjak. Lehet vizes deszkáról is szaggatni, de ehhez nem árt egy kis gyakorlás :). Pár percig főztem (én meg szoktam kóstolni, hogy megfőtt-e, nem bízom a véletlenre).
Amikor megfőtt a tészta, egy nagyobb tálba szedtem és megszórtam a reszelt sajttal. Majd amikor kicsit ráolvadt, összekevertem.
Ezután a zsíron barnára pirítottam a hagymát. És ezzel tálaltam a spätzle-t. Egy finom sörrel lett teljes az élmény :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...