2014. március 31., hétfő

Cigánypecsenye

Régóta terveztem már hogy sütök cigánypecsenyét, de valahogy mindig más lett belőle. Aztán pénteken a Zuram finom célzásképpen lelkesen átküldött egy videót a cigánypecsenye sütésről (Táfelspicc). Nem volt több kifogás, vasárnap meg kellett sütni. Amint hazaértem, elkezdtem előkészülni és fél órán belül már ebédeltünk is. Ha nem is nyolc perc alatt, de viszonylag gyorsan jutottunk igazi sült húshoz.
Hozzávalók:
4 szelet tarja
4 gerezd fokhagyma
2 szelet füstölt szalonna
bors, pár csipet pirospaprika
A húst kiklopfoltam, borsoztam. Sózni nem kell, mert a szalonna sós, és ezt a hús szépen átveszi tőle a sütés során. A szalonnát bevagdostam a bőrig. A fokhagymát megpucoltam.
Majd jött a Zuram. A szalonnát egy serpenyőbe tette és alacsony lángon elkezdte kiolvasztani a zsírját. Pár perc múlva beletette a húst is. Egyszerre csak maximum két szeletet, hogy legyen helyük sülni. Gyakran forgatva nagyjából 10 percig sült egy adag. A végén került rá szeletenként egy áttört fokhagyma és egy csipet pirospaprika. A húst a fokhagymás felére fordította, pár másodpercig sütötte, aztán visszafordította (a lepotyogott fokhagymákat pedig elegáns mozdulatokkal, szépen visszacsempészte rá).

Meglepően gyorsan elkészülő ebéd (vagy vacsora), jófajta savanyúsággal (na az nekünk sajnos nem jutott) és sült krumplival. Nem csak férfiaknak…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...