2011. december 11., vasárnap

Karfiolkrém kenyérre


Szerintem inkább tejbegrízre hasonlít, de nem, nem az. Kenyérre kenhető, fűszeres zöldségkrém. Új dolgok után kell nézzek, mert ez már nem állapot.
Egyszerűen nem találok kedvemre valót a felvágottas pultokban. Már az ára sem érdekel, csak ennék már valami ipari hulladéktól különböző felvágottat, ami friss és gusztusos. Olyan nagy elvárás ez? Úgy tűnik, marad a házi kolbász, füstölt sonka és szalonna, ha húst kívánnék. Azt legalább tudom, honnan van. Ha nem, arra meg tökéletesen jók lesznek ezek a kencék. Most kezdek rájönni, mennyivel változatosabban ettem, amikor húsmentesen éltem. Szerencsére most vissza tudok nyúlni ezekhez a régi receptekhez.
Ilyen ez a karfiolkrém is. Igazából nem nagy kunszt különböző magokból, zöldségekből és hüvelyesekből krémeket gyártani. Finomak, táplálóak és nagyon feldobják az étkezést. Nekem most már csak egy jó savanyú fekete kenyér hiányzik…
Hozzávalók:
25 dkg karfiol rózsa
pár levél bazsalikom
1 kis fej hagyma fele finomra reszelve
majonéz
só, bors
késhegynyi őrölt kömény a könnyebb emészthetőség kedvéért
A karfiolt kevés vízzel, sóval és a bazsalikomlevelekkel puhára pároltam. Amikor elkészült, lecsepegtettem és botmixerrel pürésítettem. Innentől kezdve ízlésemnek megfelelően ízesítettem sóval, borssal, hagymával. A végső állagát a majonéz adta meg. Lehet készíteni vajjal is, ekkor fele annyi kell belőle, mint karfiolból.
Lezárt dobozkában (mert azért van szaga) hűtőben hagytam összeérni.
Szerintem nyugodtan lehet kísérletezni mindenféle fűszerrel, rátok bízom.
Ágyő felvágottas pult!

2 megjegyzés:

  1. Nagyon orulok ennek a szendvicskremnek, mi is ilyeneket keszitunk :) Valoban mindenbol lehet pastetomozni :) www.magdireceptek.blogspot.com

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Magdi! :)
    Szívesen szoktam bogarászni a receptjeid között :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...